طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی کتاب even ninja monkeys like to play

even ninja monkeys like to play

همانطور که احتمالا در جریان هستید جدیدا شروع به نوشتن خلاصه ای از کتاب هایی که در حوزه گیمیفیکیشن خوانده ام کرده ام. این هفته راجع به کتاب even ninja monkeys like to play می پردازم این کتاب نوشته آندره مارچوسکی است که واقعا یکی از بزرگان گیمیفیکیشن است.راجع به آندره و راجع به این کتاب می نویسم تا شاید روی خواندن یا نخواندن این کتاب برای شما اثری داشته باشد.

معرفی آندره مارچوسکی

آندره مارچوسکی یک انسان بسیار جذاب است کسی است که از روی تحصیلات و کارهایش متوجه می شوید که چقدر برای گیمیفیکیشن انسان جذابی است! آندره بیومدیکال خوانده است طراحی وب کرده است مطالعات جانبی بسیار زیادی راجع به هورمون ها و تکامل داشته و حالا گیمیفیکیشن کار می کند!

even ninja monkeys like to play

علاقه مندی وی به گیتار زدن و بازی کردن است و خب مشخصا حوزه مورد علاقه چنین فردی گیمیفیکیشن در زندگی شخصی است. وی صاحب وبسایت گیمیفاید دات یو کی است که یکی از سایت های خوب در زمینه گیمیفیکیشن است و محتواهای جذابی در این سایت وجود دارد. خواندن وبسایت وی مشخص می کند که وی انسانی است که خیلی بلند بلند فکر می کند بحث می کند مناظره می کند و عاشق چالش های جدید است.

معرفی کتاب even ninja monkeys like to play

من نسخه فیزیکی این کتاب را از انگلیس خریدم و نمی دانم که پی دی اف این کتاب موجود است یا خیر اما این کتاب با هر دیدگاهی که داشته باشید یک شاهکار است و به نظر من از کتاب actionable gamification هم کتاب بهتری است. یک مورد جذاب راجع به آندره بین رشته ای بودن وی است که باعث می شود دید جذاب تری نسبت به گیمیفیکیشن داشته باشد چیزی که در این کتاب بسیار مشخص است.

در این کتاب علاوه بر توضیح کلی گیمیفیکیشن به معرفی مدل 4e پرداخته می شود که کمتر در کتاب های دیگر راجع به این مدل صحبت شده است در صورتی که این مدل یک مدل بسیار کاربردی است.علاوه بر این راجع به 4 هورمون اصلی که پیشتر راجع به آن صحبت کردیم در این کتاب توضیح داده شده است.

مدل هکساد و ددوکاد که پیشتر راجع به آن صحبت کرده بودیم نیز توسط آندره مطرح شده است که جذاب است. و کارت هایی که مشخص می کند هر پلیرتاپ از چه مکانیک هایی خوشش می آید.

نظرات جنجالی آندره

اگر سایت آندره را بخوانید متوجه می شوید که این فرد دیوانه بحث کردن است برای مثال می گوید که مارو پله یک بازی نیست! و ساعت ها برای عقیده خود صحبت می کند پافشاری می کند و به قول ما ایرانی ها سرش درد می کند برای دعوا!

همچنین یکی از مثال های معروف راجع به گیمیفیکیشن که مربوط به یک پله برقی است که به صورت پیانو درآمده است را گیمیفیکیشن نمی داند. در مجموع نظرات آندره را حتی اگر قبول نداشته باشید باید بخوانید!

دیگر کتاب های نقد شده

لیست زیر لیست کتاب های دیگری است که در سایت به نقد آن پرداخته ام

کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب