طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی 8 شبکه اجتماعی برای گیمیفیکیشن بدن سازی

گیمیفیکیشن برای بدن سازی معرفی ۸ شبکه اجتماعی برای گیمیفیکیشن بدن سازی
گیمیفیکیشن برای بدن سازی معرفی ۸ شبکه اجتماعی برای گیمیفیکیشن بدن سازی

در ورزش­‌کردن،  انگیزش، نقش اساسی در رشد و استمرار دارد. در مسیر ورزش­‌کردن و تناسب­ اندام، اگر پارتنر و همراهی در انجام فعالیت‌­های ورزشی نداشته‌­باشید و برای فعالیت­‌های ورزشی کسی نباشد که به شما کمک کند. احتمال موفقیت شما و ادامه فعالیت­‌های ورزشی شما کم است. به همین خاطر استفاده از شبکه­‌های اجتماعی برای حفظ استمرار و انگیزه، می­‌تواند مفید باشد.

1-مثال گیمیفیکیشن بدن سازی: Fitocracy

این شبکه اجتماعی به سمت فضای رقابتی و ایجاد رقابت پیش می‌­رود. این شبکه اجتماعی به هر فعالیت شما امتیاز می‌­دهد. سپس به وسیله مدال­‌ها و بروشورهایی که حالت چهارضلعی دارند جایزه می‌­دهد. در این شبکه اجتماعی شما می‌­توانید دوستان خود را به ثبت­‌نام دعوت کنید و آن­‌ها را به چالش دعوت کنید یا در گروه­‌های اجتماعی به چت و صحبت کردن با هم بپردازید.

2-مثال گیمیفیکیشن بدن سازی :Extra Pounds

“اکسترا پوندز” یک شبکه اجتماعی کاهش وزن است که از آرشیو گسترده‌­ای از مقالات تناسب اندام، وبلاگ‌­های رژیم غذایی و گروه­‌های پشتیبانی وحمایت برخوردار است. دراین شبکه اجتماعی می‌­توانید غذای روزانه خود را در یک اکسل وارد کنید ومیزان کالری آن را محاسبه کنید، سپس اکسترا پوندز میزان مورد نیاز و استاندارد را برای تمرین تعیین می­‌کند­.

3-مثال گیمیفیکیشن بدن سازی :Daily Mile

این شبکه اجتماعی که مبتنی بر رقابت است، همانند توئیتر است و شما می‌­توانید فعالیت­‌های خود را در آن منتشر کنید. در این شبکه اجتماعی شما می‌توانید دستاوردهای ورزشی خود مانند پنج مایل دوندگی، دوچرخه سواری و اتمام تمرینات شکم خود را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارید.

گیمیفیکیشن در Daily Mile

4-مثال گیمیفیکیشن بدن سازی :Traineo

یکی دیگر از شبکه­‌های اجتماعی برای کاهش وزن است. این شبکه اجتماعی به شما اجازه می‌­دهد میزان سوختن کالری خود را هدف گذاری کنید و آن را پیگیری کنید. علاوه بر این شما می‌­توانید چهار انگیزاننده را هدف گذاری کنید. این شبکه اجتماعی روزانه میزان پیشرفت شما را به سایر دوستان واعضای شبکه اطلاع رسانی می­‌کند که هم بازخورد دریافت می­‌کنید و هم به پیشرفت و بهبود رغبت پیدا می­‌کنید.

5-مثال گیمیفیکیشن بدن سازی: MBodyment

شبکه تناسب اندام Mbodyment   دارای مجموعه­‌ای عظیم از فیلم­‌های مرتبط با تناسب اندام است که فرد می­‌تواند از آن­ها استفاده کند. همچنین با عضویت در این شبکه می­‌توانید به عضویت در گروه­‌های مختلفی درآیید و با مربیان شخصی، از باشگاه‌­های مختلف ارتباط برقرارکنید. اگر دوره‌ی نوروساینس را دیده باشید متوجه می‌شوید که این موارد همه مربوط به دوپامین است.

6-مثال گیمیفیکیشن بدن سازی :Spark People

این شبکه اجتماعی که از مقالات و فیلم­‌های متنوع تغذیه­‌ای برخوردار است، به کاربران خود اجازه می­‌دهد با کارشناسان تغذیه ارتباط برقرار کرده و در مورد موضوعات مختلفی چون پخت و پز، یوگا، تناسب اندام و… صحبت کنند. گیمیفیکیشن در زندگی شخصی را کامل در این مثال مشاهده می‌کنید.

7-مثال گیمیفیکیشن بدن سازی :Map My Fitness

Map My Fitness، بسیار شبیه به Daily Mile است. در این شبکه اجتماعی شما می‌­توانید مسیرهای در حالت تمرین خود را بر روی نقشه مشخص و پیشرفت خود را به وسیله تلفن همراه خود پیگیری کنید. در پایان مسیر شما می‌­توانید در فیس­بوک خود، آن­‌ را با دوستان خود به اشتراک بگذارید هم­چنین چربی وکالری مواد غذایی را که می­خورید محاسبه می­‌کند وبا دیگران به اشتراک می­‌گذارد.

گیمیفیکیشن در Map My Fitness
گیمیفیکیشن در Map My Fitness

8-مثال گیمیفیکیشن بدن سازی :My Yoga Online

این شبکه اجتماعی برای تمامی سنین مناسب است. آموزش­‌های متنوعی دارد، همچنین انجمن حرفه­‌ای ارسال فیلم ومقاله و صفحه آپلود موزیک‌­های مخصوص مدیتیشن نیز دارد. در این شبکه اجتماعی شما می‌­توانید درباره یوگا، فیلم، مقاله و پست­‌های مختلف ببینید. همچنین در مورد تاریخچه یوگا هر آن­چه از فیلم و عکس و… که نیاز دارید قابل مشاهده است.

Picture of باسط رستمی
باسط رستمی
دانشجوی همیشگی دنیای بازار هستم. چند سالی است که در فضای بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنم . معتقدم ؛گیمفیکیشن راه رهایی کسب وکار ها از یکنواختی و آشتی با مشتری است .

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب