طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گیمیفیکیشن مک دونالد

گیمیفیکیشن مک دونالد
گیمیفیکیشن مک دونالد

آیا تا به حال به این فکر کرده­‌اید که چگونه می‌­توان از گیمیفیکیشن در یک رستوران استفاده کرد؟ گیمیفیکیشن مک دونالد بیش از 25 سال است که قدمت دارد. این پیشینه به دورانی که حتی گوشی­‌های هوشمند رواج امروزی را نداشتند بر می­‌گردد. بنابراین مک دونالد،  باید وقت و هزینه زیادی را بابت اجرای این بازی بر پایه کاغذ صرف کرده‌­باشد. (اگر هنوز نمی­‌دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید)

تاریخچه گیمیفیکیشن مک دونالد

گیمیفیکیشن مک دونالد، سالیان سال است که درجذب و درگیری مشتریان استفاده می‌­شود، حتی در آن زمانی که شاید افراد، درک و شناخت کاملی از بازی­وارسازی نداشته‌­اند. کاربران به صورت آنلاین و یا آفلاین در این بازی شرکت می‌­کنند و برچسب­‌های امتیاز‌دهی آن را هر روز جمع می­‌کنند.  اگر شما محصولات مک دونالد که شامل این مسابقه می‌­باشند را خریداری کنید، در واقع شانس برنده شدن یک جایزه با ارزش مالی غیر قابل تصور!!! تا یک وعده غذایی رایگان را در مسابقه “جمع کن و جایزه” ببر را خواهیدداشت. (البته بدون خرید کردن هم می‌­توان در این بازی و مسابقه شرکت کرد.)

محدودیت یکی از عوامل موفقی گیمیفیکیشن مک دونالد

در صورتی که به اندازه­ای خوش‌شانس بوده‌­باشید که یکی از تکه­‌های کمیاب این مسابقه را پیدا کنید می‌­توانید مطمئن باشید که حداقل یکی از جوایز این مسابقه را برنده شده‌­اید. هریک از سری­‌های انحصاری این بازی که متشکل از 2 الی 4 نام مکان منحصربه فرد می­‌باشند دارای یک تکه خاص و یکتا می‌­باشد، در حالی که مابقی تکه‌­های هر یک از این سر‌ی­های مسابقه می‌­توانند تکراری باشند. تکه‌­های تکراری ارزش خاصی ندارند، ولی در صورت پیداکردن تکه­های کمیاب این بازی می­‌توان گفت شما یکی از جوایز را برنده شده­‌اید.

هیچکس نمی­‌خواهد حتی به شکل اتفاقی یکی از این تکه­‌های یافت شده این مسابقه را گم کند. سالانه، جوایز مسابقه “جمع کن و برنده شو” شامل میلیون­ها دلار پول نقد می‌­شود که در آن جوایز شادی­‌آوری مثل تعطیلات مجانی، سوارکاری، بنزین مجانی و… نیز به شرکت­‌کنندگان این مسابقه داده‌­می‌­شود.

نتیجه­‌گیری گیمیفیکیشن مک دونالد

با این روش، مک دونالد مشتریان خود را تشویق می‌­کند تا تقریبا هر روزه از غذاهای ارزان و سریع آن خریداری کنند و شانس برنده شدن جایزه برتر تا 50 میلیون دلاری را داشته باشد. در این رابطه، مک دونالد شروع به فروش برگرهای مجانی می­‌کند، ولی آیا فکر می­‌کنید که فروش مجانی این برگرها برای مک دونالد سودی ندارد؟  علاوه بر درگیری مشتریان در بازی، آیا کسی هست که وارد مک دونالد شود و برگر مجانی را بدون سیب زمینی سرخ کرده و یا حداقل یک نوشیدنی ساده ترک کند؟ بنابراین برای او می‌­صرفد که این بازی را گسترش دهد، چرا که علاوه بر افزایش فروش منجر به برندینگ و وفاداری مشتری به صورت غیرمستقیم خواهدشد.

گیمیفیکیشن مک دونالد
گیمیفیکیشن مک دونالد

در ادامه این مقاله گیمیفیکیشن غذا را بخوانید.

Picture of ناهید یادگاری
ناهید یادگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب