با هم به بررسی بهترین بازی رومیزی دهه نود در هر سال می پردازیم. این بازی های رومیزی تاثیر زیادی در فرهنگ مردم داشته و خواهد داشت پس بررسی این بازی ها خالی از لطف نیست.
1990: بازی رومیزی دهه نود Crocodile Dentist
یکی از جذاب ترین های مجموعه یک بازی رومیزی خودمانی.خب اول از همه اینکه این بازی تونسته بهترین بازی سال بشه شاید براتون عجیب باشه! ولی این بازی یجورایی ارتقا یافته بازی نون بیار کباب ببر خودمونه. یک کروکودیل هست که باید دندونشو لمس کنید و همون موقع ممکنه این دهنشو ببنده پس باید خیلی سریع این کار رو انجام بدید! شاید باورتون نشه ولی از همین ایده ساده چه ایده های گیمیفیکیشنی خوبی میشه درآورد!
1991: Atmosfear
در این بازی شما یک نگهبان هستید که باید در طول بازی، کلید هارا از شخصیت های مختلف گرفته و به جای اصلی خود برگردید.
توضیح متنی بازی بسیار سخت است توجه شما را به ویدیوی بامزه از این بازی جلب می کنم.بازی رومیزی دهه نود آن هم از جنس ترسناک!
1992: Terrace
یک بازی استراتژیک است که بعدها از این بازی در شوهای تلویزیونی هم استفاده شد.
1993: 13 Dead End Drive
در این بازی بازیکنان تلاش می کنند که از یک خانه فرار کنند و در عین حال کاری کنند که رقبایشان در دام های خانه گرفتار شوند.
1994: Pylos
پایلوس یک بازی استراتژی است که در اکثر کافه بازی های ایران یافت می شود این بازی استراتژی محض است و قوانین جالبی برای استفاده در گیمیفیکیشن دارد.
1995: Settlers of Catan
قبل از هرچیز اسم این بازی را خوب بخوانید، ساکنان کتان شاید ترجمه خوبی برای آن باشد اما در فارسی به آن سیطره کتان می گوییم. این بازی اولین بازی محسوب می شود که دنیای بوردگیم را متحول ساخت و اولین بازی است که به رکورد 50 میلیون نسخه فروش رسید. این بازی ترکیبی از استراتژی معامله گری و همچنین شانس است.این بازی یکی از بازی هایی است که برای اینکه طراح گیمیفیکیشن خوبی شوید حتما باید آن را بازی کنید!
1996: Loaded Questions
در این بازی هر بازیکن باید حدس بزند دوستش به سوال هایی که از او پرسیده میشود چه پاسخی می دهد.
1997: Primordial Soup
یک بازی بسیار جذاب که باید آمیب و ارگانیسم های آن را طراحی کنید تا بقیه ی ارگان ها که رقیب شما هستند بمیرند.
این طراحی شامل تعییرات محیط، خریدن ژن های مختلف و …است. بازی رومیزی این دهه معمولا از بازی سال قبل خود معمولا خیلی الهام نمی گرفت!
این طراحی شامل تعییرات محیط، خریدن ژن های مختلف و …است. بازی رومیزی این دهه معمولا از بازی سال قبل خود معمولا خیلی الهام نمی گرفت!
1998: Cranium
این بازی یک مقدار از بازی سالهای قبل استفاده کرده تا یک چیز جدید ایجاد کند، مقداری تعقیب کردن، عجیب کردن معما و تقلا برای حل آن همه در این بازی استفاده شده اند.
1999: Apples to Apples
در این بازی باید کارت قرمزی(معمولا اسم) که با کارت سبز(معنی اسم) جور در میاد را انتخاب کنید.