طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازی مجلس امریکا

بازی مجلس امریکا
بازی مجلس امریکا

زمانی که پروفسور “جیسون سیتز” می‌خواست کلاس درس سیاست‌گذاری خود را شروع کند، تصمیم به طراحی بازی مجلس امریکا گرفت. او حس می‌کرد که با طراحی یک بازی آموزشی، دانش‌آموزان بیشتر درگیر درس می‌شوند و  این کار به او اجازه می‌دهد اثرگذاری آموزشی را بالا ببرد.

بازی مجلس امریکا چیست؟ (government in action)

یک بازی آموزشی پیچیده، چندنفره و همه جانبه که موضوع دولت آمریکا را پوشش می‌دهد و برای ادغام در برنامه‌ی درسی در نظر گرفته شده‌است. این بازی به دانشجویان اجازه می‌دهد با ایفای نقش یک نماینده‌ی کنگره، از شرکت در انتخابات گرفته تا تصویب قانون، به صورت شبیه‌سازی شده به تصویب قوانین و فرمانروایی بپردازند.

بازی مجلس امریکا چگونه کار می‌کند؟

یک لحظه تصور کنید که نمی‌دانید یک لابی‌گر چه می‌کند. دولت در عمل یک نقطه‌ی مرجع را برای دانشجویان فراهم می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد با این مفاهیم به صورت عملی و قبل از مواجهه با تئوری پشت آن در دوره‌ی آموزشی خود مواجه شوند. این برخورد به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا اطلاعاتی را که می‌آموزند به صورت واقعی بیاموزند.

در مطلب مربوط به طبقه بندی بلوم توضیح دادیم که این نوع یادگیری از جنس طبقه سوم به بعد بلوم است و باید با روش‌هایی مثل شبیه‌سازی و ادونچرگیم یا بازی‌های تصمیم‌گیری به آموزش این مسائل پرداخت.

جدل بعد از بازی

اما یادگیری به همین جا ختم نمی‌شود! با پیشرفت بازی، دانشجویان باید دانش خود را برای انجام حرکات حساب شده و استراتژیک با هدف افزایش سرمایه‌ی سیاسی و اجتماعی خود به کار گیرند. دولت در عمل دانشجویان را در نقش اعضای کنگره قرار می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد در همکاری با لابی‌گران و رسانه‌های ملی، به دنبال حمایت مشترک از لایحه‌های یک حزب، تصویب قوانینی برای افزایش سرمایه سیاسی خود و نامزدی برای انتخاب مجدد با دانشجویان دیگر رقابت کنند.

بازی مجلس امریکا
بازی مجلس امریکا

بازیکنان منابع محدودی برای خرج کردن دارند، به این معنی که برای موفقیت باید با دانش‌آموزان دیگر همکاری کنند. در ابتدا، این موضوع، منجر به ایجاد سوالاتی می شود – به عنوان مثال، “مشارکت من با این لابی‌گر چگونه بر شهرت من تأثیر می‌گذارد؟” سوالاتی از این دست نه تنها فضایی برای مکالمه‌‌ی جذاب‌تر در کلاس درسی باز می‌کند، بلکه به طور کلی منجر به درک  مطالب پیچیده‌تر آموزشی می‌شود.

 

 

یکی از اساتید این درس گفت که بازی مجلس امریکا به من کمک کرد تا با ایجاد محیطی جذاب برای دانش‌آموزان مفاهیم درسی را به صورتی کاملا متفاوت تدریس کنم بازی مجلس امریکا به دانش‌آموزانم کمک می‌کند تا همه‌ی مفاهیم درس من را با هم پیوند دهند تا درک و دانش عمیق‌تری از موضوع ایجاد کنند.

با یک کلاس درس درگیر، می‌توانم زمان کمتری را برای انتقال حقایق و زمان بیشتری را برای بررسی پیامدها صرف کنم. نه تنها این بازی، مطالعه‌ی دولت آمریکا را برای دانش‌آموزانم لذت‌بخش‌تر کرد، همچنین آموزش آن را سرگرم‌کننده‌تر کرد.”

این استاد همچنین اضافه کرد که دانشجویان در کلاس درس و خارج از آن جلسات، بازی می‌کنند و دانشجویان بیشتر وقت کلاس خود را در بازی سپری کردند.

 

 

توضیحات کلی :

گیم پلی عضو کنگره یکی از مناطق ایالات متحده شوید.

مشارکت کنندگان ایالت خود را تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید صورتحساب هایتان را پرداخت خواهند کرد

لوایح خود را پیشنهاد دهید و مطمئن شوید که از طریق رأی گیری تصویب می شود.

با قرار دادن تبلیغات در روزنامه ها، رادیو و رسانه های اجتماعی با منطقه خود ارتباط برقرار کنید.

برای تصویب لوایح پیشنهادی با لابی گر ملاقات کنید.

در هر دور فقط 4 حرکت دارید.

به خاطر داشته باشید که برای ادامه بازی باید هر 2 سال یکبار دوباره انتخاب شوید.

هدف به بازیکنان اجازه می دهد کنگره آمریکا را کشف کنند.
گروه هدف جوانان و کودکان
فواید آموزش سیاست گذاری و تصمیم گیری.

آموزش سیاست و سیستم حکومتی آمریکا

آشنایی با نقش نفوذ اجتماعی در فرآیند سیاست گذاری

خالق بازی McGraw Hill Education, Muzzy Lane Software
نوع بازی بازی کامپیوتر، دستگاه های موبایل، بازی آنلاین، بازی فلش، آی او اس، اندروید
ژانر استراتژی، تک نفره
الزامات فنی کامپیوتر با اتصال به وب یا گوشی هوشمند با اندروید یا iOS

جمع‌بندی

بیشترین کاربردهای گیمیفیکیشن و بازی جدی در صنعت آموزش است. یادگیری با بازی بسیار اثربخش‌تر از روش‌های مبتنی بر سخنرانی است! به همین دلیل ما در تیم آقای گیمیفیکیشن اولین و تنها انجین گیمیفیکیشن ایران را ساخته‌ایم. در صورت تمایل به ساخت پروژه‌ای مشابه این مورد از طریق صفحه درباره ما فرم مربوطه را پر کنید.

تصویر کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

فهرست مطالب