کتاب بازیکاری در کسب و کار، آموزش و مدیریت فناوری اطلاعات است.(البته بارها تذکر داده ایم که تنها ترجمه درست گیمیفیکیشن بازیوارسازی است) ترجمه این کتاب با مرتضی هندیجانی فرد، علی مهدیلوی تازه کندی، الهه کیانی هرچگانی است که ترجمه ای از کتاب ادموند سی. پراکاش، مدهوسودان رائ است توسط انتشارات جهاد دانشگاهی در سال 1398 به چاپ رسیدهاست.
اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست روی لینک مربوطه کلیک کنید.
به شخصه این کتاب و معادل انگلیسی آن را نخواندهام و راجع به محتویات کتاب و نوع ترجمه آن نمیتوانم نظر بدهم اما فهرست کتاب برای من جالب توجه بود.
فهرست کتاب بازیکاری
بعد از مقدمه به جای پرداختن به خود گیمیفیکیشن به مسائل مربوط به مدیران فناوری اطلاعات پرداخته شده و سپس عنوان مقدمه ای بر بازیکاری آمده است. سپس کتاب به نظریههای پایه در سازمان، محیطهای آموزشی غیر رسمی و مسائلی مثل کمک گیمیفیکیشن به مدیران ،اندازه گیری نتایج گیمیفیکیشن و… می پردازد.
برداشت شخصی
تاکید میکنم که این کتاب را هنوز نخواندهام. اما با توجه به کلیاتی که راجع به کتاب خواندهام فکر میکنم اگر قصد دارید در سازمان خود جای پای گیمیفیکیشن را باز کنید انتخاب این کتاب به عنوان یک هدیه به مدیرتان انتخاب بدی نباشد!
همچنین کتاب انقلاب گیمیفیکیشن در این زمینه مناسب است! مشخص است که این کتاب بیشتر به جنبههای سازمانی گیمیفیکیشن پرداخته است و شاید خواندن این کتاب برای یک فرد در سازمان این باشد که آیا گیمیفیکیشن میتواند در سازمان من مفید باشد و اگر من بخواهم گیمیفیکیشن را در سازمان پیاده کنم چه فرآیندی را باید طی کنم.
قسمتی از کتاب بازیکاری
“بازیکاری، به معنای بکارگیری مکانیک و جنبههای پویای بازی در سناریوهای غیر بازی (جدی) است. به بیان دیگر، بازیکاری شامل دستهای از بازیهاست که به صورت بالقوه، یک هدف دارند و آن، حل مشکلات انسانی با استفاده از بازیهاست. این مفهوم جدید که نخستین بار در سال 2010 مطرح شد، به سرعت رشد پیدا کرده و سازمانهای بیشتری در جهان، در حال بررسی چگونگی ترکیب عناصر بازیکاری با کسبوکار روزانهشان میباشند.
بعلاوه، بازیکاری میتواند در محیطهای آموزشی نیز به عنوان یک ابزار یاددهی و یادگیری بکار گرفته شود. کتاب حاضر در صدد پاسخ به این سؤال کلیدی است که چگونه افراد، سازمانها و نهادها، میتوانند از بازیکاری به عنوان عامل انگیزشی در داخل سازمانها، محیطهای آموزشی و یا حتی محیطهای شهری استفاده کنند؟
کتاب حاضر، از جمله نخستین تلاشها در کشور است که در جهت معرفی بازیکاری، طراحی گیمیفیکیشن، نظریههای پایه آن، کاربردهای مختلف آن در آموزش، مدیریت فناوری اطلاعات، بازاریابی، طراحی شهری و منافع استفاده از آن در سازمانها و کسبوکارها گام برداشته است.
جهت انتقال روشنتر مفاهیم کتاب و آشنایی عمیقتر خوانندگان با مفهوم بازیکاری، تلاش شده تا مطالعات موردی و مثالهایی ملموس از کاربرد بازیکاری مورد بررسی و تبیین قرار گیرند. کتاب حاضر، به صورت ترجمه و تألیف و با بهرهگیری از کتاب «تحول در یادگیری و مدیریت فناوری اطلاعات از طریق بازیکاری» نوشته پراکاش و رائو (2015) به رشته تحریر درآمده است.”
جمعبندی
این کتاب برای کسانی که پایاننامه گیمیفیکیشن دارند و همچنین مدیران سازمانی مفید است. همچنین در این پست به معرفی بهترین کتاب های آموزش گیمیفیکیشن پرداختهایم. در هر صورت نکتهی بسیار مهم این است که به گیمیفیکیشن رویکرد دانشگاهی نداشته باشید! برای فهم گیمیفیکیشن باید بازی کنید. مونوپولی، کندی کراش یا هر بازی دیگر حتی به گیمیفیکیشن در دنیای غیر دیجیتال فکر کنید!
2 پاسخ
سلام چذا وقتی روی لینک دانلود می زنیم دانلود نمیشه و پیغام سبد خرید خالی است میاد؟
در حال تعمیر هست این قسمت