طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی

گیمیفیکیشن گارتنر؛ پیش‌بینی گیمیفیکیشن در سال 2020

گیمیفیکیشن گارتنر پیش‌بینی گیمیفیکیشن در سال ۲۰۲۰
گیمیفیکیشن گارتنر پیش‌بینی گیمیفیکیشن در سال ۲۰۲۰

قبلا به طور مفصل راجع به گیمیفیکیشن در آموزش صحبت کرده‌ایم. همانطور که حتما می‌دانید Gartner که یک شرکت پژوهشی و مشاوره پیشرو ، در زمینه‌ی فناوری اطلاعات در سطح جهان است، در سال 2014 ادعا کرد که 80% سازمان‌ها حداقل در یک حوزه از کسب و کارشان از گیمیفیکیشن روی خواهند آورد.

پیش‌بینی گارتنر

همچنین این شرکت پیش‌بینی تکان‌دهنده‌ای از میزان شکست این تلاش‌ها دارد که طبعا در سایت‌های آموزش گیمیفیکیشن آن را پیدا نخواهید کرد!حال در این مقاله به پیش‌بینی گیمیفیکیشن گارتنر می پردازیم.

ما وقتی از بازی‌وارسازی در آموزش آنلاین استفاده می‌کنیم، رهبر تغییراتی هستیم که در آن یادگیری دیگر نه تنها خسته‌کننده نیست، بلکه مفرح و جذاب می‌باشد. شاید به نظر خیلی‌ها استفاده از بازی‌وارسازی برای آموزش کارکنان یک دیوانگی باشد اما حقیقت این است که استفاده از بازی‌وارسازی در سیستم های مدیریت یادگیری سازمان ها (LMS) با شتاب زیادی در حال افزایش است.سازمان‌ها به این حقیقت پی برده اند که هرچه یادگیری “فان” تر باشد مفید‌تر خواهد بود. اما ببینیم پیش‌بینی گارتنر در این زمینه چه بوده‌است؟

آن‌ها می‌گویند که تا سال 2016  گیمیفیکیشن در کسب و کار،تبدیل به مسیری حیاتی می‌شود که برندها و خرده فروشان با آن می‌توانند قدرت بازاریابی و وفاداری مشتری را افزایش دهند. اما آن‌ها این حقیقت را هم گوش‌زد می‌کنند که سازمان‌ها هنوز درباره طول عمر و کارایی واقعی گیمیفیکیشن به عنوان یک ابزار رضایت مشتری، شک دارند و این به نظر من یک نکته بسیار مهم است.

در گزارش گارتنر برای پیش‌بینی کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش در سال 2020، نکات جالب توجهی دیده می‌شود باید گفت در این مقاله گارتنر، گیمیفیکیشن که با ابزارها و فناوری‌های محبوب نوظهور ترکیب شده، اثر پررنگی بر موارد زیر خواهد داشت:

  • نوآوری
  • طراحی عملکرد پرسنل
  • جهانی سازی تحصیلات عالی
  • ظهور پلتفرم های درگیر کننده مشتریان
  • گیمیفیکیشن توسعه فردی

چرا گزارش گارتنر اینقدر مهم بود؟

شما تقریبا در هر مقاله‌ای راجع به چیستی و چرایی گیمیفیکیشن به این گزارش گارتنر می‌رسید! حتی حالا که از زمان پیش‌بینی گارتنز گذشته بازهم افراد به این پیش‌بینی ارجاع می‌کنند! علت این امر به‌نظر من این است که شما وقتی بخواهید موافقت مدیریت جایی را داشته باشید، مجبورید از این نوع آمارها استفاده کنید!

این موضوع باعث شده که همه بگویند که دیدید که حتی گارتنر چنین پیش‌بینی کرده؟ پس شما هم حتما باید از گیمیفیکیشن در کسب و کار خود استفاده کنید! به نظر من این بدترین دلیل برای این است که یک شرکت از گیمیفیکیشن استفاده کند! شما باید واقعا نیاز به گیمیفیکیشن را عمیق‌تر درک کنید!

تصویر جواد یاسمی
جواد یاسمی

5 پاسخ

    1. جهانی سازی تحصیلات عالی به نظرم بیشتر جواب خواهد و روی نو آوری هم همینطور

  1. ُچند سال گذشت از نوشتن این مقاله و ممنونم از کامران حاتمی به خاطر اینکه این فرصت رو به من داد برای همکاری با تیم خوبش

    سایت خودمم بالاست ولی خیلی خیلی زوده که بگم چون هنوز هیچی محتوا نداره
    جواد یاسمی
    http://javadyasemi.ir/
    سئو در مشهد با جواد یاسمی

  2. یک بار لینک دادم. ولی شما بگو یه پیچ میسازم و بهت لینک میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب