همانطور که مطلع هستید در تاریخ 26 دی ماه کارگاه طراحی شیطانی برگزار گردید. یکی از مواردی که بنده در چندماه اخیر تلاش کرده ام به آن برسم نزدیک شدن به ادبیات عامه مردم است.
از سوی دیگر همواره خیلی از افراد با این ادبیات با من صحبت می کردند: “به نظر من دین گیمیفیکیشن خالص است” این شد که به این فکر افتادم که یک کارگاه متفاوت برگزار کنم.کارگاه طراحی شیطانی که به علت مخالفت محل برگزاری مجبور به تغییر نام آن به کارگاه طراحی اعتیادآور شدیم که بر اساس کتاب طراحی شیطانی است. تمام حرف کارگاه طراحی شیطانی این است که ما 7 گناه کبیره داریم این گناهان عبارتند از:
• غرور (Pride)
• طمع (Greed)
• شهوت (Lust)
• حسادت (Envy)
• خشم (Wrath)
• شکمپرستی (Gluttony)
• تنبلی (Sloth)
هرچند معادل فارسی خیلی از این عناوین شاید درست نباشد و معنای واژه انگلیسی متفاوت است اما اگر برای مثال ما بدانیم که کاربران ما درگیر حسادت می شوند آیا نمی توانیم با استفاده از این حسادت کاری کنیم که از ما بیشتر بخرند؟
آیا نمی توانیم کاری کنیم که به خاطر جریحه دار شدن غرور افراد بیشتر در محیط ما باقی بمانند؟
این خلاصه ای از کارگاه است این کارگاه خیلی وارد مباحث گیمیفیکیشن نمی شود.و به صورت نکته نکته و از هم گسسته نکاتی را خدمت شما ارائه می دهد.قرار نیست تمامی نکات در کار شما اعمال شود حتی اگر بتوانید یک نکته از این نکات را به کار ببرید موفق خواهید بود.
همچنین شما متوجه ترفندهای رقیبان خود و حتی کسب و کارهایی که شما به عنوان مشتری با آن ها سر و کار دارید خواهید شد.کارگاه طراحی شیطانی به شما 7 تله موش یاد می دهد.هم چگونگی ایجاد تله موش و هم چگونگی فرار از آن را فراخواهید گرفت.