طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چطور با تقلب در بازی نمایشگاهی و کمپین بازی محور برخورد کنیم؟

تقلب در بازی نمایشگاهی و کمپین بازی محور
تقلب در بازی نمایشگاهی و کمپین بازی محور

همانطور که می‌دانید طراحی بازی نمایشگاهی و کمپین بازی محور یکی از خدمات اصلی تیم ماست. در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه تقلب در بازی نمایشگاهی و کمپین بازی محور، لذت را از بازی شما می‌گیرد و مهم‌تر از همه چگونه می‌توانید از تقلب جلوگیری کنید. 

متقلبان، شیادان، کلاهبردار ها، فریبکارها یا شارلاتان ها

هر نامی که بخواهید بر آن‌ها بگذارید فرقی نمی‌کند! آن‌ها به فراوانی وجود دارند. متاسفانه تقلب یک مشکل رایج در هر رقابتی است. از دوپینگ کردن در مسابقات ورزشی تا تقلب در بازی! همیشه افراد نادرستی هستند که مایلند برای برنده شدن، سیستم را آلوده کنند. 

متقلب‌ها همواره می‌توانند یک سوپرایز ناخوشایند در یک تجربه‌ی لذت‌بخش باشند. خبر خوب این است که آن‌ها می‌توانند به راحتی شناسایی شوند و با آن‌ها مقابله شود. اما این مورد تنها زمانی ممکن است که دقیقا بدانید کجا را باید دنبالشان بگردید. 

طبق تجربه‌ای که در برگزاری بازی نمایشگاهی و کمپین بازی محور داشتیم متوجه شدیم که اگر شرکتی در اولین تجربه‌ی بازی با برند خود تجربه‌ی تقلب در بازی را ببیند، ممکن است به شدت ناراحت شود. پس، تصمیم گرفتیم در مورد چگونگی شناسایی یک کلاهبردار و اینکه چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا احتمال فریب خوردن کاهش یابد، صحبت کنیم.

مظنونین همیشگی تقلب در بازی نمایشگاهی

 برای کمک به شما در شناسایی تقلب در بازی نمایشگاهی، ما چندین دسته بندی از مظنونین همیشگی را که ممکن است در بازی‌ با آن‌ها برخورد کنید، جمع آوری کرده‌ایم.

 عشق جایگاه برتر

 این نوع متقلب مسابقاتی را می‌پسندد که جایزه به بازیکنی با بالاترین امتیاز در جدول برندگان  اعطا می‌شود. آن‌ها راهی برای دستکاری کردن امتیاز خود پیدا می‌کنند تا این جایگاه بسیار رقابتی را از بازیکنان واقعی بدزدند. البته در تفاوت بازی نمایشگاهی و کمیپن بازی محور راجع به این صحبت کردیم که نوع تقلب در این دو متفاوت است.

چیزهایی که باید مراقب آن‌ها باشید: 

  • امتیازات غیرعادی بسیار بالا
  •  امتیازاتی که کمی بیشتر از دامنه‌ی امتیازات ممکن است.
  • تقلب در بازی دانشی با لو رفتن اطلاعات

اسپم‌کننده

 دشمن شماره‌ی یک قرعه کشی، اسپم‌کننده است. با ورود چندین باره به پنل مسابقه سیلی از امتیازات را به بار می‌آورد. گاهی اوقات این افراد کارهای عجیبی می‌کنند و از ربات‌ها کمک می‌گیرند. گاهی اوقات این کار را به صورت دستی و با نام‌های متفاوت انجام می‌دهند. هدف اسپم‌کننده این است که تا حد ممکن شانس خود را در بازی افزایش دهد.

 چیزهایی که باید مراقب باشید: 

  • یک نام یا ترکیباتی  از آن که چندین بار ظاهر می‌شود.
  •  یک سیل از ورودی‌ها در طول یک بازه‌ی زمانی خاص.
  •  آدرس‌های ایمیل مشکوک.

چگونه می‌توانید از خود در برابر متقلبین محافظت کنید؟ 

کار سختی در پیش دارید!  اما حقیقت این است که هیچ راهی برای جلوگیری از تقلب در بازی‌های آنلاین وجود ندارد. شما می‌توانید آن را سخت کنید! اما همیشه برخی از کلاهبرداران وجود دارند که مایلند به چالش برخورد کنند تا یک میانبر برای یک جایزه خوب پیدا کنند. پس، چه کاری می توانید انجام دهید؟

قرعه کشی در مقابل جایگاه برتر

 آسان‌ترین راه برای تقلب کردن این است که یک فرد بتواند به نحوی یک امتیاز بسیار بالا برای خود ثبت کند. با داشتن یک سیستم قرعه‌کشی، شما به همه‌ی کسانی که در بازی شرکت کرده‌اند، شانس یپروزی می‌دهید. این امر،هرچند جلوی شخصیت اسپم‌کننده را نمی‌گیرد اما انگیزه‌ی تقلب تیپ شخصیتی اول را به شدت کاهش می‌دهد.

تقلب در بازی دانشی

اگر شما یک بازی دانشی داشته باشید. برای مثال یک بازی بر اساس اطلاعات عمومی و ممکن است سوالا و جوابات لو برود! در این سبک بازی‌ها برخی از افراد پشت دیگر بازیکنان می‌ایستند و سوالات و جواب‌ها را یاد می‌گیرند. که البته این مورد هم راه حل دارد.

چگونه جلوی تقلب در بازی نمایشگاهی را بگیریم

خود را با برخی از شرایط و ضوابط آهنین محافظت کنید 

ما متنی شبیه به این را پیشنهاد می‌کنیم که در قوانین بازی خود لحاظ کنید:

 [نام شرکت شما] حق دارد هر کاربری که اطلاعات مشکوکی از وی وجود دارد را از بازی حذف کند.

نگذارید بدانند که می‌دانید، افتاد؟

 هنگامی که یک متقلب را شناسایی کردید، ممکن است خیلی وسوسه‌کننده باشد که آن‌ها را در همان جا حذف کنید. چرا باید آن‌ها با جسارت در لیدربورد شما جولان دهند و بازیکنان دیگر را دچار ناراحتی کنند؟ آیا باید بلافاصله آن‌ها را حذف کرد یا در انتهای بازی باید آن‌ها را حذف کنیم؟

متقلبین معمولا افرادی شجاع و شیطنت‌آمیز هستند و چالش را دوست دارند. اگر آن‌ها بدانند که شما به تقلب آن‌ها پی برده‌اید، ممکن است منجر به ابداع روش‌های خلاقانه‌تری برای تقلب شود! که برخی از آنها را ممکن است نتوانیم ردیابی کنیم.

در بازی‌های دانشی از تعداد زیادی سوال استفاده کنید!

برای مثال در بازی زیر ما حدود 50 عبارت را در بازی داریم که به صورت تصادفی در هر راند بازی تنها 8 مورد را به کاربران نشان می‌دهیم. در این حالت امکان تقلب کم‌تر می‌شود.

جمع‌بندی

هدف اصلی بازی نمایشگاهی افزایش پاخور است! اما اگر اجازه دهید که تقلب به صورت گسترده رخ بدهد، این مورد را از دست خواهید داد! پس باید به مدیریت آن قبل از برگزاری نمایشگاه فکر کنید. این مورد در صورتی که یک کمپین مثل یک کمپین فوتبال محور داشته باشید چندبرابر می‌شود زیرا شما به طرفداری از یک تیم متهم می‌شوید!

تصویر اسما علی اصل
اسما علی اصل
سلام! من دانش آموخته اقتصاد و مدیریت هستم. و در مسیر درک بهتر علم اقتصاد به علوم رفتاری رسیدم و احساس میکنم راه حل بسیاری از نارسایی های مدیریتی را میتوانم با کمک علوم رفتاری بیابم. به تازگی گیمیفیکیشن رو به عنوان ابزاری در خدمت مدیریت موثر دیدم و در این حوزه پژوهش میکنم.

فهرست مطالب