طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی

معرفی بازی های برتر رانه پنجم گروه مقاومت Avalon

Avalon
Avalon

در ادامه صحبت در مورد برترین بازی های رانه معاشرت به معرفی بازی Avalon می پردازیم این بازی یک بازی در سبک بازی مافیا است که قطعا این بازی را تجربه کرده اید.بازی های دیگر در این سبک را می توان شب مافیا و دیوان نامید که احتمالا به گوش مخاطبین خورده است.خلاصه بازی Avalon این است که دو تیم وجود دارند و به هر کسی یک کارت شخصیت می رسد اما شخصیت های بازی بسیار زیاد هستند و هر کسی توانایی خیلی جذابی دارد یکی از مهم ترین مکانیک های بازی رازداری است که مشخصا شناسه این نوع بازی ها محسوب می شود.(اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید)

avalon
avalon

در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که توصیه می کنیم قبل از دیدن این آموزش بازی نیم ساعت فکر کنید که اگر می خواستید بازی مافیا را با دادن کارت شخصیت جذاب کنید چه کار انجام می دادید چه شخصیت هایی را با چه ویژگی هایی اضافه می کردید؟

نکته دیگر که خیلی مهم است باختن در بازی است که من همیشه به آن تاکید دارم یکی از نکات بسیار جذاب این بازی Avalon این است که شما اگر در تیم بدی باشید و تیم شما بازی را ببازد Assassin  اگر بتواند مرلین را درست تشخیص دهد بازی را تیم بدی می برند!یعنی این شخصیت به تنهایی می تواند کل ورق را برگرداند!
نکته دیگر کارت بانوی دریاچه است که به طرز حیرت انگیزی بازی را جذاب تر می کند!به نظر شما در چه بازی دیگری می توان از این تکنیک استفاده کرد؟
نکته بسیار مهم در این بازی استفاده واقعا بهینه از کارت های شخصیت است که به بازی شخصیت منحصر به فردی می دهد توصیه می کنم در صورت امکان حتما این بازی را انجام دهید.
همچنین بازی داروغه ناتینگهام از دیگر بازی هایی است که در رانه پنچم به معرفی آن پرداختیم که دیدن توضیحات آن خالی از لطف نیست و به خوانندگان عزیز توصیه می شود.
تصویر کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب