همانطور که متوجه شده اید جدیدا شروع به بررسی و نقد کتاب های خوب در حوزه گیمیفیکیشن کرده ام. کتاب The multiplayer classroom یکی از کتاب های خوب در حوزه گیمیفیکیشن در آموزش و مخصوصا گیمیفیکیشن در تدریس میباشد. انتظار میرود بعد از خواندن این متن راجع به خواندن یا نخواندن این کتاب تصمیم بگیرید.
نویسنده کتاب The multiplayer classroom کیست؟
به نظرم مهمترین دلیل برای اینکه یک کتاب را بخوانید یا نخوانید آشنایی با نویسندهی کتاب میباشد. در اینجا نویسندهی کتاب یک انسان به معنای کلمه فرهیخته است. ببینید در حوزه گیمیفیکیشن در هر موضوعی، معمولا وقتی کسی میخواهد گیمیفیکیشن طراحی کند یا خیلی گیمیفیکیشن بلد است یا خیلی آن موضوع را برای همین هم مثلا کسانی در حوزهی گیمیفیکیشن در آموزش کار میکنند که یا خیلی آموزش بلدند یا خیلی گیمیفیکیشن! Lee Sheldon نویسنده این کتاب مانند کارل کپ نقطهای متعادل در این طیف است.
Lee Sheldon نویسندهی کتاب های طراحی بازی هم هست و یک ARG کار بسیار مطرح محسوب میشود سه ARG معروف(سری Skeleton Chase) طراحی کرده است، نزدیک به 40 بازی پرفروش طراحی کرده است و در دانشگاه ایندیانا طراحی بازی تدریس میکند. مشهورترین کتاب وی Character Development and Storytelling for Games است که یک مرجع برای طراحان بازی است.
شاید اولین نقدی باشد که برای کتاب ها مینویسم و اولین موضوعی که در آن اشاره میکنم، نویسنده کتاب باشد. صادقانه بگویم نویسنده کتاب The multiplayer classroom آنقدر بزرگ است که 90 درصد افراد کتاب را فقط بخاطر نویسنده اش و نه محتوایش میخرند!
کتاب راجع به چیست؟
کتاب The multiplayer classroom راجع به استفاده از بازی ها در کلاس درس است. شلدون به عنوان یک طراح و مدرس بازی تلاش میکند مفاهیمی که در بازیها جذاب است و باعث میشود کاربر درگیر این مباحث شود را در کلاس درس پیاده سازی کند. این نگاهی است که خیلی از نویسندگان این حوزه دارند که به نظرم بیشترین مورد را John Meehan در این بین دارد.
نکته جالب توجه راجع به این کتاب این است که یک کتاب شلدون در سال 2012 منتشر میکند و از معلم ها میخواهد که بر اساس کتاب، کلاس درس خود را گیمیفای کنند و به همین دلیل در کتاب جدید، شما شاهد کیس استادی های زیادی هستید. یعنی معلم های زیادی از سرتاسر دنیا تجربه خود را از گیمیفای کردن کلاس گفته اند که این تجارب در کتاب جدید چاپ شده است.
نکته خسته کننده کتاب هم دقیقا همینجاست که واقعا خیلی از این مطالب تکراری است و شما به عنوان یک خواننده آنقدرها هم بین این کیس استادی ها تفاوت نمیبینید!
اندکی راجع به سرفصل های کتاب
در اینجا برخی از سرفصل های جذاب کتاب را ذکر میکنم. در صورتی که تاکنون کتابی در این زمینه نخوانده اید به نظرم این بخش ها میتواند برای شما جذاب تر باشد:
- کوئست 3: امتیاز های تجربه و مراحل
- کوئست 3:چالش ها
- کوئست 3: جنگ با رییس(boss fight)
- کوئست 3: side quest
- کوئست 8:چویس
- کوئست 8:آموختن از طریق بازی ها
- کوئست 9: شروع متواضعانه
نتیجه گیری
اگر معلم هستید و یا به هر طریقی بک گراند تکنولوژی آموزشی شما قویتر از سمت بازی شماست این کتاب برای شروع کتاب بسیار مناسبی است. کتاب پر از تکرار است و از کیس استادیهای زیادی استفاده میکند. اگر چند کتاب در این زمینه خواندهاید پیشنهاد من کتاب گیمیفیکیشن در تدریس است که توسط من و نویان نجد ترجمه شده است. برای دانلود پی دی اف کتاب زیر همین پست کامنت بگذارید تا کتاب را برای شما ایمیل کنم.
دیگر کتاب های نقد شده
با توجه به اینکه تعداد کتابهای نقد شده در سایت زیاد است تصمیم گرفتم دستهی جدیدی به اسم کتاب گیمیفیکیشن در سایت ایجاد کنم. برای دریافت این کتاب زیر همین پست کامنت بگذارید تا کتاب برای شما ایمیل شود همچنین کتاب فرستاده شده را حتما با نرم افزار Foxit reader باز کنید تا هایلایتها و نقدهای من به کتاب را نیز مشاهده کنید.
اگر تمایل دارید تا طراحی بازی آموزشی را کامل یاد بگیرید دورهی کارآموزی برای شما بسیار جذاب خواهد بود.
9 پاسخ
سلام شهابم عالی بود کتاب رو میخاممم مرسی
سلام فرستاده شد
سلام ممنون میشم گی دی اف کتابی که گفتین ترجمه کردین رو برام بفرستیم
https://ketabplus.com/book/206684/
اگر امکانش هست کتاب را برای بنده ارسال کنید
ارسال شد
فرستاده شد
سلام ممنون میشم کتاب رو برام ارسال کنید
چخبره کتابامو تمام حکردی که