طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

echo یک بازی کوچینگ

echo یک بازی کوچینگ
echo یک بازی کوچینگ

یکی از مهم‌ترین کاربردهای گیمیفیکیشن در آموزش و بازی جدی آموختن یک سری توانایی و مهارت به کارکنان است. یکی از دغدغه‌های کارکنان هم کوچینگ است. به همین دلیل ایجاد یک بازی کوچینگ، یک ضرورت است. در چنین بازی‌هایی معمولا یک سری اهداف آموزشی مشخصی وجود دارند و شما با استفاده از بازی باید به این اهداف برسید. بعد از بازی هم یک سری تمرین برای ارزیابی یادگیری شما وجود دارد. امروز به بررسی بازی echo می‌پردازیم.

داستان بازی echo

این بازی هم مثل بازی Agile و مثل پلتفرم جامع آقای گیمیفیکیشن مبتنی بر داستان است.در این بازی شما نقش یک کوچ را دارید و باید به پیشرفت افرادی که کوچ آن‌ها هستید برسید. یعنی یک سری اهداف مشخص شده برای هر کدام از این افراد وجود دارد و شما باید کمکشان کنید که به این اهداف برسند. البته فرق کوچ و منتور را هم نباید از یاد ببریم. پس به صورت خلاصه اکو یک بازی کوچینگ است که در آن شما نقش یک کوچ را ایفا می‌کنید. در سناریوهای ابتدایی شما کوچ یک شخصیت خیلی معروف هستید که ایشان قرار است یک استراتژی برای جمع‌آوری زباله از دریا رو ابداع کند.

هدف این است که در سناریوهای متفاوت شما بتوانید کاری کنید که این فرد به استراتژی مطلوب برسد یعنی دوباره یک بازی مبتنی بر سناریو داریم که طبقه سوم از طبقه بندی بلوم را شامل می‌شود. همچنین شراطی بیرونی خاصی در این سناریوها اتفاق می‌افتد که بازی را بسیار چالشی می‌کند. این بازی به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی قابل اجراست و مدت زمانی که لازم است بازی را به پایان ببرید  بین 5 تا 10 ساعت است.

بازی کوچینگ
بازی کوچینگ

ویژگی‌های این بازی

این بازی کوچینگ شامل موارد زیر است:

  • محتوای کاربردی
  • منعطف
  • استفاده از شبیه‌سازی
  • داستان بسیار کامل
  • داستان سرایی بی‌نظیر

یکی از مواردی که فکر کنم برای دوستانی که پایان نامه گیمیفیکیشن در این زمینه دارند بحث ارزیابی گیمیفیکیشن در آموزش است که توسط این شرکت به خوبی انجام می‌شود. در حقیقت ما از این شرکت در تهیه پلتفرم گیمیفیکیشن خود الگو گرفته‌ایم.

سنگ‌بناهای arc-institute

شرکت arc-institute  یکی از پیشگامان ساخت بازی جدی سازمانی است. این شرکت 3 سنگ‌بنای اصلی در بازی‌های خود ایجاد می‌کند:

  1. محتوای با کیفیت: مشخص است که محتوا برای شرکتی که می‌خواهد پول پرداخت کند بسیار مهم است به همین دلیل هم این شرکت از محتوای با کیفیت که دارای یک پشتوانه‌ی علمی قوی است استفاده می‌کند.
  2. تکنیک‌های گیمیفیکیشن: این بازی هم مثل بازی تاجر ونیزی که یک بازی آموزش مذاکره بود از عناصر گیمیفیکیشن زیادی استفاده می‌کند. تقریبا در همه‌ی بازی‌های گیم لرن ما شاهد لیدربورد، امتیاز و سایر عناصر گیمیفیکیشن هستیم.
  3. تمرین‌های کاربردی: مشخصا برای شرکتی که پول پرداخت می‌کند ارزیابی دوره‌ی آموزشی بسیار مهم است. به همین دلیل هم شرکت گیم لرن در این زمینه سنگ تمام گذاشته است.

چرا اکو؟

در این بازی آموزش کوچینگ شما موارد زیر را می‌آموزید:

  1. شما از توسعه‌ی استعداد در تیم خود حمایت می‌کنید.
  2. شما پروسه‌ی کوچینگ را قدم به قدم طی می‌کنید.
  3. تکنیک‌هایی برای رهبری مکالمه در فازهای متفاوت کوچینگ را می‌آموزید.
  4. مهارت‌های مورد نیاز  و ابزارهای مورد نیاز را برای کوچینگ فرا می‌گیرید.
  5. با یک شبیه‌ساز خیلی پیشرفته موقعیت‌های متفاوتی را تجریه خواهید کرد.
بازی اکو
بازی اکو

جمع بندی

بازی اکو به عنوان یک بازی کوچینگ باید مورد توجه کوچ‌های ایرانی قرار بگیرد. همچنین موسساتی که کوچ تربیت می‌کنند باید حتما به استفاده از بازی‌های دیجیتال برای پرورش کوچ دقت داشته باشند. کوچینگ یک مهارت تخصصی است و مثل شنا کردن تنها با خواندن یک سری اصول نمی‌توان کاری از پیش برد. به همین دلیل هم استفاده از این ظرفیت که در ایران هنوز بکر است می‌تواند برای بسیاری راه‌گشا باشد. گیمیفیکیشن در کوچینگ هم ظرفیت جذاب دیگریست که تفاوت‌هایی با این موضوع دارد.

در صورتی که می‌خواهید چنین بازی را ایجاد کنید، حتما از طریق فرم صفحه‌ی درباره ما، با ما در تماس باشید. زیرا ما با ساخت اولین و تنها پلتفرم گیمیفیکیشن ایران و ترکیب مفاهیمی مثل نوروساینس، مربع مثلث دایره و… می‌توانیم با سرعت و کیفیت بالا مواردی مثل این بازی را بسازیم.

 

تصویر کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

19 پاسخ

  1. درس هفتم تمرین اول __روزایی که در مدرسه نمره خوبی میگرفتم بسیار هیجان زده میشدم و حس خوبی بهم انتقال میداد ولی همیشه رقابت در کلاس ما زیاد بود و من عقب میفتادم و امروز از دانشگاه رفتم میترسیدم و بیشتر از رقابت کردن میترسیدم هر چند سعی میکنم غلبه کنم به این حس
    درس هفتم تمرین دوم__
    دوست دارم همیشه یکی باشه که بتونم ازش کمک بگیرم و نسبت به سوال های که دارم بهم جوابی بده که دچار اشتباه یا دوگانگی نشوم.
    درس هفتم تمرین سوم__
    یادمه زمان بچگی وقتی پیش مادربزرگم میرفتم اون همیشه بمن پول میداد و من خیلی خوشحال میشدم و الان وقتی میخام بچه های اطرافم رو خوشحال کنم بهشون پول میدم و احساس خوبی دارم.

  2. سوال اول_روزهفتم
    رفتن روی سن ودریافت جایزه شاگرد اولی در۲۲ بهمن ونگاه پدر ومادر تا الان هیجانی بالاتراز این تجربه نکردمه

  3. سوال دوم_روزهفتم
    همیشه دوس دارم کارافرین باشم واز کارمندی جداشم بکمک کوشش من افراد زیادی منتفع بشن .گامهایی کوچک برداشته ام همش به لطف سنرژی این احساس وتفکره

  4. سوال سوم_روز هفتم
    درکودکی داستان خواندن برای پدر فقیدم مرا حسابی به وجد می اورد.والان دخترم که این کار می کنه بازبان شیرینش لذت می برم

  5. روز هفتم
    سوال اول
    بچگی راهنمایی اینا المپیاد ریاضی مقام داشتم بعد المپیاد شعبه خارجی تو ایران مقام داشتم همین باعث شد به حس کاذب (چون الان حس می‌کنم به ریاضی محض علاقه خاصی ندارم شاید تو ترکیبش با بقیه چیزا علاقه داشته باشم) علاقه به ریاضی داشته باشم.
    سوال دوم
    عاشق شروع کسب و کارم مخصوصا کسب‌وکارهای آنلاین و تولید محتوا و پیج‌های اینستاگرام لذت برنامه ریزی کردن واسش خیلی زیاده وقتی شروع می‌کنی سختیاش سرویس می‌کنه.
    سوال سوم
    از بچگی عاشق هدیه گرفتن بودم (می‌مردم واسه کتاب هدیه گرفتن) و الآنم با مناسبت یا بی مناسبت هدیه می‌دم به کسایی که دوستشون دارم. و دوست ندارم پول بدم چون حس میکنم پول دادن یعنی برام انقدی مهم نیستی که ذهنمو درگیر کنی که چی برات بخرم.

  6. روز ۷
    سوال اول
    پیروز شدن تو فعالیت های ورزشی یا هر نوع مسابقه ای هیجان زدم میکنه ،یادمه از بچگی بابام علاقه داش بگه من خیلی قوی هستم و منو در شرایطی قرار میداد که با پسرهای هم سن و سالم تو فامیل مسابقه بدم حالا کشتی ،دوچرخه سواری ،دو یا هر چیز دیگه ای که من معمولا هم شکستشون میدادم و این کارش باعث شده بود من بیشتر روحیات پسرونه داشته باشم ،هنوزم انجام این قبیل کارها که خیلی دخترها ازش میترسن بهم هیجان میده .

    یا مثلا حل مساله های ریاضی و فیزیک خیلی بهم هیجان میده چون تو راهنمایی و دبیرستان ما خیلی رقابت بود و در کلاس های فوق برنامه حل اینجور مسائل باعث هیجان زیادی میشد چون حس برتری میداد تو جمع
    کلا چون چه در دوره کودکی و چه در دوره تحصیل تو محیط رقابتی بودم که پیروزی توش با تشوسق همراه بود الان پیروز شدن تو هر رقابتی یا انجام کارهایی که شاید واسه خیلی ها سخت و نشانی باشه هیجان فوق العاده ای میده بهم .

    تمرین ۲حس فوق العاده و انرژی خیلی زیاد در لحظه برنامه ریزی دارم ولی در زمان انجام بیشتر انرژی فروکش میکنه

    تمرین ۳ در تمرین یک گفتم .
    الان شاید داشتن برتری در کار
    انجام تفریحات هیجانی
    موتور سواری
    ورزش
    اجرای هنرهای خاص
    تقریبا همون حس رو میده

  7. سوال اول روزهفتم
    خودم تو سن کم شنا یاد گرفتم الانم وقتی دخترمو استخر میبرم هیجان زدم میکنه همین که دوتایی از شنا کردن لذت میبریم و اینکه به من حس خوبی میده که با یادگرفتن شنا خطر کمتری دخترمو تحدید میکنه.
    سوال دوم
    مثل کیک پختن،مسافرت رفتن
    سوال سوم
    تولد گرفتن خوشحالم میکرد،الانم سعی میکنم برای تولداطرافیان و دوستان برنامه ریزی کنم.

  8. روز7 س2:حسی که لحظه برنامه ریزی دارم خب نمیدونم دقیقا چطور توضیح بدم ولی بدن ام سطح انرژیش زیاده و تو شکم و مغز ام یه حس باحال و عجیب جریان داره
    س3:خب سفر رفتن تو بچگی من رو خیلی خوشحال میکرد و از روز های قبلش وسایل و برنامه ام آماده بود و تو ذهن ام زمان انجام کار ها رو پیش بینی میکردم و امروزه هم همین طوره هنوز وسایل ام از شب قبل آماده است مرور میکنم چیزی کم نباشه و اینکه یه پیش بینی از زمانی که تو مسیرم میکنم و اینکه جاهایی که میرم کجاست

  9. با سلام و احترام
    روز هفتم،تمرین اول:
    مثلا وقتی کسی از ما تعریف می کنه یا قراره جایی که دوست دادیم بریم ، چون در ما حس خوبی ایجاد می کنه و یادآور آن حس خوب است

    تمرین ۲: چون دارم روی کار جدید تمرکز می کنم هم حسی از ترسی ،هم حسی از هیجان از انجام کار جدید است

    تمرین ۳: در کودکی رفتن به پارک و… ولی حالا جاهای بهتر که با موقعیت فعلی ما همخونی داشته باشه

  10. روز هفتم
    ت۱ . زمانی که سفر رفتن فک میکنم تجربه سفر با پدر مادرم میاد تو ذهنم
    ت۲ …. یاد گرفتن مهارت جدید … احساسم خوب هست چون همیشه یاد گرفتن چیزی منو خیلی پخته تر کرده
    ت۳ خیلی زیادن شارژ گوشیم داره تموم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب