طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لیدی گاگا و بزرگترین هدیه عمرش با گیمیفیکیشن!

لیدی گاگا و بزرگترین هدیه عمرش با گیمیفیکیشن!
لیدی گاگا و بزرگترین هدیه عمرش با گیمیفیکیشن!

گیمیفیکیشن در مسابقه – گیمیفیکیشن در MTV برای لیدی گاگا

گیمیفیکیشن در برگزاری یک مسابقه موسیقی مطلبی است که امروز در آقای گیمیفیکیشن به آن می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید لیدی گاگا خواننده‌ی مشهوریست که اخیرا در فیلم a star is born بازی کرده‌است. چه چیزی به هنرمند مورد علاقه تان کمک خواهد کرد تا یک جایزه در MTV برنده شود؟  MTV یک کانال تلویزیونی آمریکایی متعلق به Viacom Media Network است که مقر آن درشهر نیویورک است.

در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در ماه های منتهی به برگزاری EMAS (جایزه موسیقی برای هنرمندان و موسیقیدانان در سبک پاپ که به صورت سالیانه در آمریکا برگزار می‌شود) MTV برنامه‌ای به نام MegaFan بر روی وب سایت‌ها و گوشی‌های موبایل در سراسر کشور و به زبان‌های مختلف اجرا کرد.

چگونه MTV با هوادارانش و هوادارن لیدی گاگا  بازی می‌کند؟

  • هدف: افزایش بینندگان و ایجاد پیش بینی برای جوایز موسیقیMTV اروپا (EMAs)
  • چالش: جذب توجه مخاطبان و تعامل در عصر حواس‌ پرتی
  • راه حل: شور و شوق مخاطب را تقویت کنید و شرکت‌کنندگان را با نفوذ اجتماعی از طریق یک مسابقه MegaFan تعاملی که توسط Bunchball Nitro طراحی شده پاداش دهید.
  • مرحله ۱: مردم را تشویق به ثبت نام کنید تا به تیم مشهور و مورد علاقه ی خود بپیوندند.
  • مرحله ۲: امتیاز برای تماشای کلیپ‌های ویدئویی، فلیپ بوک‌ها و خواندن مقالات و حفظ تعامل با چالش‌های بعدی (فلیپ بوک ها در واقع کتاب الکترونیکی است که در آن فایل های چندرسانه‌ای مثل صدا و فیلم در آن وجود دارد).
  • مرحله ۳: بازیکنان را تشویق کنید تا به هنرمند مورد علاقه(مثلا لیدی گاگا) خود با استفاده از برنامه تلفن همراه رای دهند و در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر به اشتراک بگذارند.
  • مرحله ۴: اهدا کردن جوایز به افرادی که بیشترین امتیاز را کسب نموده‌اند، از جمله دریافت جایزه بزرگ دریافت بلیط جایگاه ویژه به EMA به همراه یکی از دوستان

در این سال، نه تنها دو کاربر بازی MegaFan یک سفر به MTV EMA ۲۰۱۲ در فرانکفورت به دست خواهند آورد، بلکه هرکسی که بازی می‌کند، فرصتی برای کمک به انتخاب نامزد‌ها برای برنده نهایی بزرگترین خواننده EMA خواهد بود.

بازی چگونه کار می کند؟

هنگامی که کاربران از طریق فیسبوک یا توئیتر وارد سیستم می‌شوند، شروع به کسب امتیاز برای فعالیت‌های سایت tv.mtvema.com می‌کنند (خواندن مقاله، تماشای ویدئو و غیره). بالاترین امتیاز آورندگان فرصتی برای برنده شدن در سفر به EMA خواهند داشت. بازیکنان MegaFan می‌توانند یک تیم را انتخاب کنند و از هنرمند مورد علاقه خود حمایت کنند. (هنرمندی که در EMA شرکت کرده‌است).

هنگامی که آن‌ها به یک تیم ملحق می‌شوند، امتیازاتی که به دست می‌آورند، به طور هم‌زمان با آن تیم تقسیم خواهد شد.‌ کاربران می‌توانند تیم خود را هنگامی که هنرمندشان حذف می‌شود، یا در هر زمان دیگری تغییر دهند، اما امتیازاتی که قبلا به دست آورده‌اند با تیم هنرمند(مثلا لیدی گاگا) قبلی باقی خواهد ماند.

  1.  از ۳۰ آگوست تا ۵ سپتامبر بازیکنان می توانند به یکی از ۲۰ تیم ملحق شوند.
  2. در ۶ سپتامبر، ۱۰ تیم حذف خواهند شد و ۱۰ هنرمند با امتیاز بالاتر از رقبا باقی می‌مانند.
  3. در ۱۷ سپتامبر ۵ تیم از ۱۰ تیم که کمترین امتیاز را گرفته‌اند حذف خواهند شد و ۵ هنرمند برتر به عنوان کاندیدهای اصلی مسابقه EMA باقی خواهند ماند.
  4. از ۱۷ سپتامبر تا پایان رای گیری در ۹ نوامبر، بازیکنان برای کسب امتیاز برای تیم خود به این رقابت ادامه می‌دهند و در نهایت هنرمند برتر EMA مشخص خواهد شد.

نتیجه: در سال گذشته، مشارکت Bunchball با MTV EMA جذب بیش از 300،000 نفر – بزرگترین مخاطب تا به امروز است. در نتیجه این مشارکت، MTV دریافت که بازدیدهای صفحه EMA مربوط به سایت MTV بریتانیا 530 درصد نسبت به سال قبل و برنامه‌های موبایل و تبلت MTV افزایش 159 درصد در سال گذشته را دریافت کرد.

همچنین لیدی گاگا عنوان کرد که این جایزه بزرگ ترین و با ارزش‌ترین جایزه برای وی بوده‌است زیرا این جوایز را مستقیما از هیولاهای (اشاره به یکی از آلبوم های پر طرفدار وی منظور طرفداران است) خود دریافت کرده‌است.

شما خوانندگان محترم آقای گیمیفیکیشن نظرات خود را راجع به برگزاری مسابقات از این دست بیان کنید. چگونه می‌توان یک مسابقه ساده را هم برای خوانندگان و هم برای طرفداران جذاب‌تر کرد؟


آقای گیمیفیکیشن برای اولین بار در ایران، دوره آموزشی بلندمدت و تخصصی گیمیفیکیشن برگزار می کند. نقشه راه گیمیفیکشین را از دست ندهید.

زهرا کامران
زهرا کامران
من زهرا کامران هستم متولد اسفند 71. کارشناس نرم افزار از دانشکده شریعتی تهران به لطف چند تن از دوستانم با گیمیفیکیشن آشنا شدم و علاقه دارم که بیشتر در مورد این موضوع اطلاعات بگیرم.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب