طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازی نمایشگاهی آسرون

بازی نمایشگاهی آسرون
بازی نمایشگاهی آسرون

یکی از کارهایی که تیم ما انجام می‌دهد، طراحی بازی نمایشگاهی است. سیاست جدید ما معرفی کارهای انجام شده ما در ایران در سایت است به همین دلیل از زمان مهاجرت بنده موارد انجام شده را در سایت می‌نویسم. بازی نمایشگاهی آسرون آخرین کار من در ایران بود و به همین دلیل هم برای من ارزشمند است.

آسرون چه شرکتی است

آسرون یک فروشگاه اینترنتی است که شما به وسیله آن می‌توانید به راحتی مقاطع فولادی مد نظرتان را تهیه کنید. مزیت‌های آسرون شامل قیمت پایین با کاهش واسطه‌ها و حاشیه سود کم، ارسال سریع به سراسر کشور و تنوع بالای محصولات است. روزانه در سایت آسرون قیمت میلگرد ، تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی بروزرسانی می‌شود. شما می‌توانید با یک نگاه به مقایسه محصولات کارخانه‌های مختلف بپردازید. حال در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان 1400 این شرکت تلاش داشت تا با معرفی خود مخاطبان بیشتری جذب کند. به همین دلیل هم مجموعه آسرون با ما تماس گرفتند.

روال کار ما برای بازی‌های نمایشگاهی

بازی‌های نمایشگاهی یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که به آن علاقه دارم. روال کلی ما برای طراحی و پیاده‌سازی بازی‌های نمایشگاهی این است که دو مرحله داریم در مرحله اول کلیات شرکت،هدف شرکت،رقبا، سابقه نمایشگاه‌های قبلی و… مشخص می‌شود و سه راه‌حل ارائه می‌شود. از بین این سه راه‌حل یک راه حل مشخص میشود. و در مرحله دوم این پیشنهاد اجرا می‌شود.

پیچیدگی بازی‌های نمایشگاهی کجاست؟

در حقیقت طراحی بازی نمایشگاهی خیلی زیاد به موقعیت شرکت بستگی دارد و اینکه هدف شرکت چیست. خیلی از اوقات هدف صرفا شناخته شدن است برای مثال آسرون صرفا می‌خواهد مشتری بفهمد که چه کاری انجام می‌دهد یعنی صرفا 1 دقیقه وقت می‌خواهد. مورد دیگری که در پروژه هایپرمی با آن سرو کار داشتیم این است که دیتا جمع کنیم برای مثال در نمایشگاه کار هدف فقط جمع‌آوری رزومه بود.

مشخصا برای هرکدام از خواسته‌ها طراحی متفاوتی باید انجام شود. برای مثال اینکه حتما مخاطب یک بار به سایت برود و یک فرم را پر کند یکی از خواسته‌های مهم توسط آسرون بود که باید حتما انجام می‌شد. مشابه این درخواست را قبلا در نمایشگاه الکامپ برای غرفه دکمه داشتیم.

بازی نمایشگاهی آسرون
بازی نمایشگاهی آسرون

راحت‌ترین شرکت‌ها برای بازی نمایشگاهی

به نظرم بهترین شرکت‌ها برای ایجاد بازی نمایشگاهی شرکت‌هایی هستند که یک کار متمایز و خاص انجام می‌دهند و هدف بازی نمایشگاهی باید در همان جهت باشد. شرکتی که صرفا با استراتژی مدیریت هزینه در حال تلاش است پیچیدگی زیادی برای طراحی بازی نمایشگاهی خواهد داشت و از روش‌های عمومی باید برای آن استفاده شود. همچنین حتی برای ساخت بازی جدی این چنین شرکت‌هایی بهترین شرکت‌ها هستند.

خلاصه بازی نمایشگاهی آسرون

در این بازی تیم سخت‌افزاری ما به مدیریت خانم سحر سیفی یک سازه شبیه سندون درست کردند که افراد باید با پتک روی آن می‌زدند همچنین یک نمایشگر طراحی شده بود که میزان قدرت پتک را اندازه‌گیری می‌کرد. سپس اتفاقی که می‌افتاد این بود که تسهیلگر توسط اپی که طراحی شده بود امتیاز فرد را ثبت می‌کرد.

قسمت دوم بازی نمایشگاهی آسرون

در قسمت دوم برای فرد یک پیامک می‌آمد که در آن شرح بازی دوم آمده است و کاربر را به رفتن به سایت ترغیب می‌کرد. افراد یک فرم را در سایت پر می‌کردند و اکشن‌های این چنینی مورد نظر ما انجام می‌شد. در زیر خلاصه‌ای از طرح ما مشاهده می‌شود.نکته مهم این است که هدف ما ایجاد صف و البته پرکردن فرم در سایت بود که این هدف با موفقیت انجام شد.

Picture of کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب