گیمیفیکیشن GoalBook یک مثال موفق دیگر در زمینه گیمیفیکیشن در آموزش است که می توان الگوی خوبی برای فعالان این حوزه باشد. گیمیفیکیشن GoalBook برای گیمیفای کردن کلاس درس است و شباهت قابل توجهی به ClassDojo دارد. در این اپلیکیشن یک فضای اجتماعی بین معلم،والد و دانش آموز ایجاد میشود.
در این فضا، آنها میتوانند با هم ارتباط داشته باشند همهی نقشهای درگیر میتوانند پیشرفتها را رصد کنند و البته یک تفاوت بسیار مهم این اپلیکیشن با ClassDojo این است که معلم و دانشآموز میتوانند اهداف خاصی را تعیین کنند.
گیمیفیکیشن GoalBook چگونه این کار را انجام می دهد؟
Goalbook یک پلتفرم آنلاین است که به معلمان، والدین و دانش آموزان کمک میکند تا پیشرفت در هر برنامه شخصی را پیگیری کنند. ترکیب ویژگیهای شبکههای اجتماعی و نرم افزار ردیابی برنامه تحصیلی شخصی (IEP)، باعث راحتی رسیدن دانشآموزان و معلمان برای اهداف تعیین شده می شود.
همین این موضوع باعث میشود که متوجه شویم دغدغههای آموزشی بیشتری در طراحی این اپلیکیشن لحاظ شده است. با GoalBook، یک معلم میتواند به راحتی به پروفایل تمام دانشآموزان خود دسترسی پیدا کند و اهداف آنها را بررسی کند.
معلم میتواند پیشرفت هر دانشآموز را در رسیدن به اهدافش کنترل کند. هنگامی که یک هدف برآورده میشود، معلم میتواند به سرعت مشخصات آن دانشآموز را بروز کند و سپس با تیم او آن را به اشتراک بگذارد.
ابزار گیمیفیکیشنی این برنامه، برای هر معلم چندین ساعت، ثبت و ردیابی را به چند دقیقه تبدیل میکند و به آنها اجازه می دهد تا بلافاصله والدین و مدرسان اولیه دانش آموزان خود را از هرگونه تغییر، پیشرفت یا مشکلات مطلع سازند. گیمیفیکیشن goalbook در مجموع یک راه حل بسیار عالی گیمیفیکیشنی در آموزش و پرورش است.
برخی نمونه های مشابه به گیمیفیکیشن GoalBook :
- Ribbon Hero: آموزش آفیس با گیمیفیکیشن
- ممرایز: آموزش زبان انگلیسی
- ClassDojo : تبدیل کلاس به یک بازی
- DuoLingo: یادگیری یک زبان جدید
- The World Peace Game: شبیه سازی سیاسی مبتنی بر بازی