طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

aqua بازی آموزش فیدبک

Aqua
Aqua

گیمیفیکیشن در آموزش و بازی جدی دو ابزار بسیار مهمی هستند که در آموزش کارکنان مهم هستند. داستان خیلی ساده است اگر به کارکنان خود آموزش دهیم آن‌ها ارزش بیشتری برای سازمان خلق می‌کنند و بنابر این سازمان رشد می‌کند. اما این آموزش صرفا مربوط به مهارت‌های تخصصی نیست خیلی از مهارت‌های نرم و… را هم می‌توان در دنیای بازی‌ها آموزش داد. امروز به بررسی بازی aqua می‌پردازیم. این بازی یک بازی جدی سازمانی برای آموزش فیدبک است.

داستان بازی

این بازی هم یکی دیگر از محصولات سایت فاخر  arc-institute است. اما ماجرای این بازی چیست. جایی در میان کنتاکی یک جمعیت برخلاف یک قحطی 3 ساله تلاش می‌کند که زنده بماند. شخصیت شما در این بازی ژینا نام دارد که تلاش می‌کند تا با متقاعدسازی ساکنین تلاش کند که برای آن‌ها یک چاه حفر کند. موفقیت وی در این مسیر بستگی زیادی به دادن فیدبک‌های موثر و سازنده به آن‌ها دارد.

اگر دقت کرده باشید این بازی به نوعی شبیه بازی آموزش رهبری است و از المان‌های داستانی مشابهی استفاده می‌کند. این بازی هم به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی قابل بازی کردن است و مدت زمان تخمینی برای اینکه شما به عنوان یک کاربر این بازی را به اتمام برسانید چیزی حدود 5تا 10 ساعت است پس باید چندروز کاری برای این برنامه‌ی آموزشی وقت در نظر بگیرید.

بازی آموزش فیدبک
بازی آموزش فیدبک

ویژگی‌های این بازی

این بازی آموزش فیدبک شامل موارد زیر است:

یکی از مواردی که فکر کنم برای دوستانی که پایان نامه گیمیفیکیشن در این زمینه دارند بحث ارزیابی گیمیفیکیشن در آموزش است که توسط این شرکت به خوبی انجام می‌شود. در حقیقت ما از این شرکت در تهیه پلتفرم گیمیفیکیشن خود الگو گرفته‌ایم.

سنگ‌بناهای arc-institute

شرکت arc-institute یکی از پیشگامان ساخت بازی جدی سازمانی است. این شرکت 3 سنگ‌بنای اصلی در بازی‌های خود ایجاد می‌کند:

  1. محتوای با کیفیت: مشخص است که محتوا برای شرکتی که می‌خواهد پول پرداخت کند بسیار مهم است به همین دلیل هم این شرکت از محتوای با کیفیت که دارای یک پشتوانه‌ی علمی قوی است استفاده می‌کند.
  2. تکنیک‌های گیمیفیکیشن: این بازی هم مثل بازی تاجر ونیزی که یک بازی آموزش مذاکره بود از عناصر گیمیفیکیشن زیادی استفاده می‌کند. تقریبا در همه‌ی بازی‌های arc-institute ما شاهد لیدربورد، امتیاز و سایر عناصر گیمیفیکیشن هستیم.
  3. تمرین‌های کاربردی: مشخصا برای شرکتی که پول پرداخت می‌کند ارزیابی دوره‌ی آموزشی بسیار مهم است. به همین دلیل هم شرکت arc-institute در این زمینه سنگ تمام گذاشته است.

چرا aqua

خب دلایل زیادی برای اینکه این بازی را به کارکنان خود بدهید وجود دارد. اجازه بدهید روال انجام بازی را باهم مرور کنیم شما به این شرکت تقاضای بازی می‌دهید سپس قرارداد می‌بندید و درنهایت محتوای بازی برای شرکت شما شخصی‌سازی می‌شود. پس شما خیلی راحت می‌توانید از این بازی استفاده کنید مخصوصا که یک روال مشخص و مدون برای ارزیابی آموزش از این بازی وجود دارد. اما چرا این بازی خوب است:

  1. شما در این بازی می‌آموزید که چگونه با فیدبک دادن می‌توانید به صورت پیوسته مردم را در محیط خود ارتقا دهید.
  2. از ترفندها و روش‌های دادن فیدبک مثبت و منفی آگاه می‌گردید.
  3. روش‌های شخصی‌سازی شده‌ای برای بهبود خودتان در این فرآیند را کشف می‌کنید.
  4. توسعه‌ی استعدادها را در تیم خود خواهید داشت.
گیمیفای کردن فیدبک
گیمیفای کردن فیدبک

جمع بندی

فیدبک دادن و فیدبک گرفتن یک موضوع بسیار مهم در سازمان است و البته که با توجه به شرایط فرهنگی سازمان‌ها می‌تواند حالت‌های متفاوتی داشته باشد به همین دلیل هم بازی‌های این شکلی که مبتنی بر سناریو هستند و ماژول‌های متفاوت و مشخصی دارند می‌توانند برای آموزش فیدبک مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از بازی‌های سازمانی متاسفانه در ایران هنوز جا نیفتاده است و صرفا شاهد استفاده از موارد بسیار چپی در سازمان‌ها هستیم. به همین دلیل هم استفاده از این روش‌ها می‌تواند تحول عظیمی در سازمان‌ها به وجود آورد.

در صورتی که می‌خواهید چنین بازی را ایجاد کنید، حتما از طریق فرم صفحه‌ی درباره ما، با ما در تماس باشید. زیرا ما با ساخت اولین و تنها پلتفرم گیمیفیکیشن ایران و ترکیب مفاهیمی مثل نوروساینس، مربع مثلث دایره و… می‌توانیم با سرعت و کیفیت بالا مواردی مثل این بازی را بسازیم.

تصویر کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

11 پاسخ

  1. درس سیزدهم تمرین اول __من چند سال پیش یه اتفاقی برام افتاد که کار به قانون و دادگاه کشیده شد و من روزای اول خیلی نگران بودم ولی کم کم یاد گرفتم چطور برخورد کنم چطور ارتباط برقرار کنم و افرادی که اطرافم هستند کی رفیق و دشمن من است من با صبر و حوصله و با تلاش تونستم برنده این این پرونده بشم که یک چالش بزرگ در زندگی من بود این پرونده 4 سال زمان برد تا من تک و تنها با سیستمی بشدت جاهل مقابله کنم.
    درس سیزدهم تمرین دوم__
    از وجود شرایطی که داشتم به 75 درصد انتخاب هایم در زندگی نمره قبولی میدم تنها چیزی که نمره خوبی نمیگیره انتخاب دوستانم بود .ولی انتخاب و تصمیمات خوبی داشتم که الان بهشون افتخار میکنم.
    درس سیزدهم تمرین سوم__
    همیشه وقتی دوست یا فرد جدیدی پیدا میشد که باهم حرف میزدیم و یجورایی درد و دل میکردیم سعی میکردم جو رو کاملا بهش بسپارم تا بتونه راحت صحبت کنه و یا به قول خودمون حرف دلش رو بزنه حتی جاهایی که خجالت میکشیدند من از خودم مایه می ذاشتم و با تعریف یکی از خاطراتم دوباره اعتماد بیشتر تزریق میکردم و همیشه سعی میکنم رازدار خوبی باشم و مسایل رو باهم قاطی نکنم .

  2. سوال اول_روز سیزدهم
    دنبال اجرایی کردن ایده من و دوستم که تا الان حدود۴ سال می گذرد برایم افتخار امیز هست چون علاوه نفع مادی کارافرینی می توان باشد.گام های بعد تکمیل سیستمش هست

  3. سوال دوم _روز سیزدهم
    گامهای من در زندگی به عقیده خودم چندان مایه افتخارنبودن هر چند نظر اطرافیانم کاملابرعکس من هست شاید زیاده خواهم ولی هستند گام هایی که ارزش پیروی دارند

  4. سوال سوم_روز سیزدهم
    ارتباط مثبت را در افرادی می بینم که رشد کرده اند در هر زمینه ای وبرای عدم موفقیت ها زمین وزمان را بهم نمی دورند.

  5. روز سیزدهم
    سوال اول
    مهاجرت کنم برم و دارم رو زبان و اینا کار می‌کنم.
    سوال دوم
    زندگی پر فراز و نشیبی بوده هی از این شاخه به اون شاخه بعضیاش قابل احترام و بعضیاش نه.
    سوال سوم
    یاد گرفتن موسیقی و زبان‌های دیگه ست موسیقی فعلا در دسترس نیست ولی زبان روش کار میکنم

  6. سوال اول روز سیزدهم
    درحال حاضر خوندن این کتاب و اطلاعاتی که راجب خودم پیدا کردم و میخوام بیشتر راجبش بخونم
    سوال دوم
    ساختن چیزی یا اموزش دادن به دیگران بهم این حسو میده که به خودم افتخار کنم

  7. روز13 س1:مطالعه زبان انگلیسی، جستجوی ویدیوی آموزشی در یوتوب و گوگل
    س2:تماس با اقوام و دوستان و فقط جویا شدن حال اونها ،مطالعه مطالب یک پیج که فکر میکنم یک فرد متفکر هست،مطالعه تاریخ ،خیلی موارد دیگه تو ذهن ام نمیاد صحبت افتخار که میشه معمولا ذهن ام سراغ فداکاری و نجات جان و جهان و ایثار و بخشش و گذشت میره هنوز نتوستم خوب و کامل تو اعمالم اون رو پیدا کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب