گیمیفیکیشن ابزاری برای تغییر رفتار است اگر می خواهید کاربران یا بهتر بگوییم بازیکنان سیستم شما تغییر رفتار بدهند یکی از ابزارهای مهم گیمیفیکیشن است(اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید) اگر می خواهید بدانید گیمیفیکیشن چگونه باعث تغییر رفتار ما می شود روی لینک کلیک کنید در اینجا تلاش میکنیم تا مثال تغییر رفتار با گیمیفیکیشن را معرفی کنیم باز هم نمونه جذابی از مثال گیمیفیکیشن را برای شما تهیه کردیم.
مثال تغییر رفتار با گیمیفیکیشن؛ عبور از خیابان با ایجاد انگیجمنتی جذاب
یکی از مفاهیم مهم در گیمیفیکیشن این است که شما تفاوت طراحی عملگرا و انسانمحور را درک کنید در طراحی عملگرا ما فکر می کنیم که خب باید مردم پشت چراغ قرمز منتظر باشند اما خیلی به اینکه انسان ها حوصله شان سر می رود دقت نمی کنیم نکته خارق العاده این است که یکی از معضلات مهم انان ها که مثال های زیادی برای آن خواهیم آورد دقیقا همین معطل شدن است! نکته ی جالب توجه این هست که وقتی گیمیفیکیشن آغاز می شود، نگاه همه به فعالیت به کلی عوض خواهد شد.
یکی از تعاریف غیر رسمی راجع به گیمیفیکیشن این هست که شما قدیم کار الف را انجام می دادید حالا این فعالیت گیمیفای می شود، حالا شما دوباره کار الف را انجام می دهید البته با جدیت و شوق خیلی بیشتر اما علت اینکه شما کار الف را انجام می دهید، این است که فکر می کنید در حال انجام کار ب هستید کار ب برخلاف کار الف مطابق با توانایی های شماست انگیزه شما را درگیر میکند و در کنار آن برای شما جذاب است.
در این ویدیو شما مشاهده میکنید که بازیکنان چگونه با این سیستم جذاب به انگیجمنت میرسند. اما شاید یکی از مشکلات این نوع سیستم ها این است که بسیار سریع خسته کننده میشوند. نظر شما چیست چگونه می توان این سیستم را غیر تکراری کرد؟