طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی

گیمیفیکیشن GoalBook-کلاس درستان را گیمیفای کنید!

گیمیفیکیشن GoalBook
گیمیفیکیشن GoalBook

گیمیفیکیشن GoalBook یک مثال موفق دیگر در زمینه  گیمیفیکیشن در آموزش است که می توان الگوی خوبی برای فعالان این حوزه باشد. گیمیفیکیشن GoalBook  برای گیمیفای کردن کلاس درس است و شباهت قابل توجهی به ClassDojo  دارد. در این اپلیکیشن یک فضای اجتماعی بین معلم،والد و دانش آموز ایجاد می‌شود.

در این فضا، آن‌ها می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند همه‌ی نقش‌های درگیر می‌توانند پیشرفت‌ها را رصد کنند و البته یک تفاوت بسیار مهم این اپلیکیشن با ClassDojo  این است که معلم و دانش‌آموز می‌توانند اهداف خاصی را تعیین کنند.

گیمیفیکیشن GoalBook  چگونه این کار را انجام می دهد؟

Goalbook یک پلتفرم آنلاین است که به معلمان، والدین و دانش آموزان کمک می‌کند تا پیشرفت در هر برنامه شخصی را پیگیری کنند. ترکیب ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار ردیابی برنامه تحصیلی شخصی (IEP)، باعث راحتی رسیدن دانش‌آموزان و معلمان برای اهداف تعیین شده می شود.

همین این موضوع باعث می‌شود که متوجه شویم دغدغه‌های آموزشی بیشتری در طراحی این اپلیکیشن لحاظ شده است. با GoalBook، یک معلم می‌تواند به راحتی به پروفایل تمام دانش‌آموزان خود دسترسی پیدا کند و اهداف آن‌ها را بررسی کند.

معلم می‌تواند پیشرفت هر دانش‌آموز را در رسیدن به اهدافش کنترل کند. هنگامی که یک هدف برآورده می‌شود، معلم می‌تواند به سرعت مشخصات آن دانش‌آموز را بروز کند و سپس با تیم او آن را به اشتراک بگذارد.

ابزار گیمیفیکیشنی این برنامه، برای هر معلم چندین ساعت‌، ثبت و ردیابی را به چند دقیقه تبدیل می‌کند و به آنها اجازه می دهد تا بلافاصله والدین و مدرسان اولیه دانش آموزان خود را از هرگونه تغییر، پیشرفت یا مشکلات مطلع سازند. گیمیفیکیشن goalbook  در مجموع یک راه حل بسیار عالی گیمیفیکیشنی در آموزش و پرورش است.

نمایی از goalbook
گیمیفیکیشن goalbook

برخی نمونه های مشابه به گیمیفیکیشن GoalBook :

تصویر کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب