طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گیمیفیکیشن مدارس بررسی چند مثال

گیمیفیکیشن مدارس بررسی چند مثال
گیمیفیکیشن مدارس بررسی چند مثال

امروز راجع به گیمیفیکیشن مدارس صحبت می‌کنیم. همان طور که در پست مربوط به اجوتینمنت صحبت کردیم، اگر عنصر فان به یادگیری اضافه شود، تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. اما اکثر بچه‌ها در سیستم سنتی، این را تجربه نمی‌کنند و خواندن دروس می‌تواند برای وی خسته‌کننده باشد.

در بسیاری از موارد، دانش‌آموزان از لحاظ ساختاری تشویق می‌شوند تا اطلاعات را فقط حفظ کنند و به دنبال برنامه‌های درسی مدرسه حرکت کنند. از آن جایی که زمانی که دانش‌آموز از یک پایه‌ای به پایه‌ی بالاتر می‌رود، درس‌ها سخت‌تر ‌می‌شوند. بدون داشتن یک سیستم آموزشی درست و پایه‌ای، مفهوم  مدرسه می‌تواند حتی دلهره‌آور باشد.

گیمیفیکیشن در آموزش مدارس

با این وجود گیمیفیکیشن، می‌خواهد با ادغام تخیل، خلاقیت و مکانیک‌های بازی با شیوه‌های معناداری وارد زندگی تحصیلی ما شود. محیط بازی‌های جذاب، می‌تواند محیط یادگیری خاصی را ایجاد کند که اثربخشی آموزشی در آن چند برابر شود.

استفاده از بازی جدی در مدارس

پیش‌تر توضیح دادیم که بازی جدی چیست و تفاوت آن با گیمیفیکیشن در آموزش چیست. اما با توجه به اینکه این موارد بسیار زیاد باهم اشتباه برداشت می‌شوند، در اینجا چند نمونه بازی آموزشی آورده شده که روش یادگیری بچه ها را در مدرسه تغییر داده است.

1- مثال گیمیفیکیشن مدارس Timez Attack

روش معمول برای آموزش جداول ضرب، استفاده از کارت‌های فلش است. این مورد شاید نمونه‌ی اولیه‌ی یادگیری فکری در مدارس معمولی باشد. هیچکس واقعا از حفظ کردن چیزهای بی‌معنی لذت نمی‌برد! اما اگر به کودک هدف آموزشی این موارد گفته شد، یادگیری این موارد بیشتر از سه برابر می‌شود!

اما یادگیری مفاهیم جدول ضرب نباید خیلی دردناک باشد. Timez Attack یک بازی کامپیوتری است که جدول ضرب را آموزش می‌دهد. بازیکن  با یک هیولای سبز کوچک که کمی شبیه پسرعموی شرک به نظر می‌رسد در یک سیاه چاله است.

در هر سطحی، درهایی وجود دارد با سوال های جدول ضربی. پشت هر در بازیکن باید سوالات جدول ضربی بیشتر را پاسخ دهد. در پایان هر پیچ و خم یک هیولای بزرگ است که بازیکن را مجبور خواهد کرد که تمام مقادیر جدول ضرب گفته شده را به درستی، سریع و یا بدون برگشت به عقب ارسال کند.

2 – مثال گیمیفیکیشن مدارس : Raz Kids

Raz Kids یک انبار کتاب الکترونیک متحرک است که در آن انواع مختلفی از مکانیک بازی یافت می‌شود. خواندن کتاب چیزی است که بسیاری از بچه‌ها در طول سال‌های مدرسه‌ی خود با آن مبارزه می‌کنند.

بدون ایجاد پایه‌ی درست، مطالعه کردن می‌تواند تبدیل به یک عمل  آزار دهنده شود. به همین دلیل گیمیفیکیشن در آموزش مدارس در این اپلیکیشن مورد توجه قرار گرفته است بدون داشتن یک پلتفرم مناسب، خواندن می‌تواند مانند بعضی از کارهای عادی و روزمره، ناخوشایند باشد.

Raz Kids صدها کتاب دارد که در 29 سطح مختلف ارائه شده‌است. محتوای مناسب در دست هر دانش‌آموز قرار می‌گیرد. Raz Kids برنامه‌ای را برای قدرت تلفظ و دید بچه‌ها طراحی کرده‌است. بازی شامل ویژگی میکروفن است که بچه‌ها  می‌توانند خواندنشان را تقویت کنند.

بچه‌ها می‌توانند صدای خودشان را ضبط کنند. ضبط کردن صدا به معلم کمک می‌کند که اولا آن‌ها را با بچه‌ها گوش کند و همزمان با شنیدن آن، بچه‌ها می‌توانند تاثیر صدای خودشان بر روی خودشان را ببینند.

دوما تلفظ کلمات خودشان را می‌شنوند و در نهایت می‌توانند بر روی آن چیزی که تلفظش کردند تمرکز کنند  و این موضوع تاثیر خوبی بر روی حافظه‌ی بچه‌ها خواهد داشت. کوئیزها و تست‌هایی برای درک بیشتر مطلب ارائه شده است. دانش‌آموزان زمانی که تست‌ها رو به درستی انجام بدهند ستاره می‌گیرند. دانش‌آموزان همچنین می‌توانند با پول مجازی خود کالاهای مجازی بیشتری تهیه کنند و کتابخانه‌ی خود را شخصی‌سازی کنند.

گیمیفای کردن کلاس درس

پیش‌تر در پستی راجع به گیمیفای کردن کلاس صحبت کردیم. اما مهم است بدانید که برای مثال شما حتی موقع حضور غیاب می‌توانید از گیمیفکیشن در مدرسه استفاده کنید. برای مثال، گیمیفیکیشن GoalBook را در نظر بگیرید یا گیمیفیکیشن ClassDojo.

در این اپلیکیشن‌ها، شما به عنوان مدرس می‌توانید خیلی کارهای جالبی انجام بدهید. حال اگر در یک مدرسه از سیستم حضور غیاب گرفته تا بحث بازی‌های آموزشی برای دروس متفاوت همواره از قدرت بازی استفاده کنیم، به نظر شما نتیجه چه خواهد شد؟

جمع‌بندی

آموزش، یکی از مهم‌ترین کاربردهای گیمیفیکیشن است. در صورتی که در این مورد به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، پیشنهاد می‌کنم که دو کتاب بنده یعنی گیمیفیکیشن در تدریس و طراحی اثربخش بازی‌های آموزشی را مطالعه کنید.

همچنین در صورتی که به دنبال یک پلتفرم برای آموزش مدارس هستید، ما اولین پلتفرم گیمیفیکیشن ایران را توسعه داده‌ایم. شما از طریق فرم درباره ما می‌توانید با ما در تماس باشید تا یک جلسه دمو باهم داشته باشیم.

تصویر زهرا کامران
زهرا کامران
من زهرا کامران هستم متولد اسفند 71. کارشناس نرم افزار از دانشکده شریعتی تهران به لطف چند تن از دوستانم با گیمیفیکیشن آشنا شدم و علاقه دارم که بیشتر در مورد این موضوع اطلاعات بگیرم.

104 پاسخ

  1. روز ۷ گیمیفیکیشن در کسب و کار :
    این پست روصرفا برا این گذاشتم که زودتر از ملیحه پست گذاشته باشم

      1. روز 7. سوال 1: من طراح گرافیک و تصویرگرم. خیلی ها تصور می کنن که کار ما فقط سر و کله زدن با نرم افزار هست، ولی واقعیت اینه که ما کلی طرح میزنیم، طرح می بینیم و کتاب می خونیم تا بتونیم یه کار درست و حسابی از قال دربیاریم.
        اگر مردم این رو می فهمیدن به احتمال زیاد احترام بیشتری برای ما قائل بودن و توی پرداخت فاکتورهاشون بدقلقی نمی کردن.

        سوال 2: والا خیلی دارم به این فکر می کنم که چه جوری میشه در قالب بازی این شغل رو معرفی کرد. احتمالا باید روی آموزش یه سری مباحث وقت بیشتری بگذارم.

      2. درود بر شما
        سپاس از توضیحات‌تون
        نکته‌ای که من دارم اینکه مواردی که شما فرمودید بازی آموزشی بودند و نه بازی‌وار شدن یک آموزش، به نظرم این دو با هم تفاوت دارند. این دو که شما مثال زدید بازی هستند و در حین بازی افراد یادگیری هم دارند اما ما برای بازی‌وار‌سازی نباید یک بازی طراحی کنیم، و تا جایی که بنده در جریان هستم باید یکسری از المان‌های بازی را در جای غیر از بازی، با اهدافی غیر از بازی، و به شکلی غیر از بازی طراحی کنیم.
        ممنون می‌شم در این مورد پاسخ بنده رو بدید.

        سپاسگزارم

  2. سوال ۱ روز ۷ دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار:
    خوب من فعلا موقتا پروموشن دیموند لب دستمه.
    تو این کار چیزی که برام جذابه اینه که اسپانسر دوره هاش شرکتایی مثل اسنپ، تپسی، تپسل و یکتانت و ..
    هستن .
    یعنی یه دوره اس که افراد هم با استادای برند این شرکتا تخصص یادمیگیرن. هم پروژه های واقعی از این شرکتا انجام میدن. هم اینکه اخرش اونایی که کارشون خوب باشه توسط همین شرکتا استخدام میشن.
    اینکه افراد بدونن که استادا از افراد متخصص این شرکتان و از طرفی، اگه خودشونو ثابت کنن میتونن تو این شرکتا جذب بشن باعث میشه که تمایلشون به ثبت نام تو دیموندلب بیشتر بشه .

  3. سوال دوم روز ۷ :
    اینکه مثلا هر جلسه که استادی قراره کلاسی برگزار کنه، عکس و اسمشو بذاریم تو پیج، بعدش مسابقه طراحی کنیم که حدس بزنن این سری، این استاد تو چه پوزیشنی و از چه شرکت معروفیه . مثلا کاربر میتونه تو یه اتاق شلوغ لوگوی اون شرکت رو پیدا کنه و … از بین کسایی هم که موفق میشن جوابو بگن یه نفر انتخاب بشه که بتونه اون جلسه رو رایگان شرکت کنه. بعدشم کسی که برنده شده رو به بقیه معرفی کنیم . یا اینکه کسایی که همه سوالا رو تا اخر دوره بتونن جواب بدن، باز بتونن دوره ی کامل بعدی رو تخفیف بگیرن و …‌

    1. چه خوب حتی میتونی یجوری بکنی قضیه رو که خود استاده هم درگیر بشه مثلا از استاده یه عکس بزاری بعد استاده خودش سوال طرح کنه که مثلا اینجا نظرم راجع به انتخابات چی بود یا چیزی مثل این

      1. بله. البته اگه اختیاری برای خلاقیت تو کارمون داشته باشیم :/

      2. سوال ۱ روز ۷ بود این:والا در مورد کار خودم دوست داشتم ملت میدونستن که قیمت طراحی من خیلی کمتر از پیجای دیگه س.

  4. سوال ۲ روز ۷:
    این روش هایی که گفتی به نظرم تو مسائل آموزشی جواب میده و لزوما تو هر کسب و کار دیگه ای کاربرد نداره.

  5. جواب سوال 1 روز 7:
    تو هر کسب و کاری که بودم گاهی وقتا دلم میخواس محصولی رو که واقعا خوبه ولی خب به هر حال قیمتش یکمی گرونتره رو به مشتری بدم، ولی هر کاری میکردم نمیشد و قبول نمیکردن و این یه مورد رو میخواستم همه بدونن ینی تفاوت دو تا محصول باهم که چرا یکیش خوبه و اونیکی نیس
    جواب سوال 2 روز 7 :
    به نظرم و تو کسب و کار خودم همون تفاوت خوبه و جواب میده همونکه دو تا عکس ید محصول یا خدمت رو یه جوری کنار هم بزاری و تفاوتاش رو بگی بهتر باشه فکر کنم

  6. سوال 1 روز 7: در مورد کار خودم، فضای کسب‌وکار و صمیمیت بین افراد رو دوست دارم که بقیه ببینن.
    سوال 2 روز 7: بازی مار و پله. چونکه حالت چالشی داره. یعنی در قبال حل چالش، کاربر جایزه میگیره و تاثیر چیزی که میخوایم القا کنیم، بیشتر میشه.

      1. منظورم اون مارو پله‌ای بود که توی فایل نوشته شده (یعنی وقتی طرف سوالی رو جواب بده، تاس ریخته میشه وگرنه تاسی انداخته نمیشه)

    1. سوال دوم روز هفتم
      به نظرم برای کافه ای که قسمت گیم بازی کردن داره از چند روش میشه استفاده کرد
      اول اینکه پیج اینستاگرام فعال باشه که حالت لایو وقتی بقیه دارن بازی می کنن یک بازی نشون بده و بقیه بببینن و آشنا بشن و هم اینکه تو استوری ها و پست ها بازی ها معرفی کنه که از جذابیتش بیشتر اطلاع داشته باشن
      روک بگم این مشکل منم داشتم احساس می کردم بازی سخته و خسته کننده ممکنه برام بشه
      و مثلا تو تجربه اولی که باهات اومدم کافه برای بازی یه خورده این حس پیش اومد برام چون تنوع بازی‌ها زیاد بود و شناخت من کم و نتونستم همه توضیحات کامل متوجه بشم
      و همچنین داخل کافه می شه یه سری بروشور هایی درست کرد با توضیحات بازی‌ها و روی میزها گذاشت که مشتری های عادی هم که اومدن چیزی بخورن نظرشون جلب کنه و شاید دفعه بعدی برای بازی اومدن

  7. جواب ۱ روز هفتم
    اینکه بدونن آزمون محاسبات اونقدرهایی که غرغروها در موردش جو منفی ایجاد کردن، قبولیش سخت و غیرممکن نیست باعث میشه بیشتر انگیزه بگیرن که آموزش ببین تا موقیت بدست بیارن، برای همین سعی میکنم توی پستهایی که میذارم یه نکته ی ساده و یه سوال ساده رو توضیح بدم که خود مخاطب هم صرفا با دونستن همون نکته بتونه جواب درستو تشخیص بده

  8. جواب دوم روز هفتم
    ازونجایی که کار من آموزش هست، فک کنم همه ی اینارو اگر یکم ابتکار بخرج بدم میتونم استفاده کنم

  9. سوال ۱ روز ۷
    موردی که من دوست دارم از ما بدونن اینه که همه افراد گروه ما ۲۰ الی ۲۱ سالشونه (البته اینو باید بعد انجام پروزه بفهمن چون اگه قبلش بفهمن فک میکنن کار بلد نیستیم)
    سوال ۲ روز ۷
    فک کنم هزارتو بیشتر جواب باشه چون وسط تلاش برای پیروزی یهو با یه نکته مواجه میشی و این همراهی هیجان و یاد دادن موجب ثبت بهتر مفهوم تو ذهن مخاطب میشه (حتی میتونیم یه سری نکات فرعی هم در جاهایی از هزار تو بزاریم که خارج از مسیر اصلی باشه و مخاطب فقط با گم شدن تو هزارتو بهشون برسه، اینجوری اگه جست و جو گر باشه انگیزش برای گشتن کل هزار تو بیشتر میشه تا همه راز و رمز هزارتو رو ببینه)

  10. جواب سوال 1 روز 7 دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار :
    کسب‌وکار مورد علاقه‌ی من تو حوزه‌ی آموزش هست، دوست داشتم بقیه اینو میدونستن که اینجا با یه آموزشگاه یا یه مدرسه فرق داره و قراره در کنار آموزش دیدن کلی لذت ببرن و حالِ دلشون خوب باشه و مطمئن باشن که هیچوقت قرار نیست مباحثی رو که یاد میگیرین فراموش از خاطر ببرن!

  11. جواب سوال 2 روز 7 دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار :
    به نظرم کارت بازی گزینه‌ی جالبیه برای مباحث آموزشی باشه! مثلن روی یه کارت یه عنوان یا یه سرفصل یا حتی یه تصویر مفهومی باشه و بعد شرکت کنندگانی که بتونن به درستی ارتباط بین طرح روی کارت رو با استاد اموزش دهنده پیدا کنن امتیاز میگیرن! حالا این امتیاز تخفیف نداره پس چی داره؟!
    میتونن به عنوان دستیار اجرایی اون استاد در کلاس نقش ایفا کنن یا روی پروژه‌ی عملی دلخواهشون از مشاوره رایگان اون استاد یا اون آکادمی استفاده کنن!

    1. یه نکته خوبی که کلا توی جوابات میبینم و متفاوت میکنه تو رو برام اینه که روی جوایز مادی خیلی فکر نمیکنی این فوق العادست معمولا 12 13 تا فایل باید رو مخ بقیه کار کنم تا به این نتیجه برسن

  12. سوال ۱ روز ۷
    کار من صنایع دستی
    دوست داشتم اینو بدونن که کالاهای شبیه هم که تولید کننده های متفاوت ارایه می دن صرفا نباید قیمتاشون مثل هم باشه برای اینکه مواد مصرفی و کیفیت وحتی بعضی اوقات نام یک هنرمند می تونه روی قیمت تاثیر گذار باشه

  13. سوال اول دوره گیمفیکیشن در کسب و کار:
    برا مثلا ایران آنلاین میدونید من دوست دارم مردم بدونن اطلاعاتی رو که بهشون میدیم گاهی از نزدیک ترین افراد به مسئولین به دست مون می رسه ولی ما چون نمی تونیم منابع و نام ببریم خیلی مورد استقبال قرار نمی گیره… شاید ما یه چیزی رو امروز می فهمیم و کنایه شو میزنیم ولی مصلحت بیان ش نیست و ملت شش ماه بعدش میفهمن که دیگه دیره 🙁

      1. جواب سوال ۱ و ۲ روز ۷ام دوره گیمیفیکیشن:
        برای این که کیفیت و تمیز بودن کار ملموس تر باشه(البته این معیارا نسبیه و هر کیفیت و تمیز بودن از دید هر کسی متفاوته) دوتا عکس کنار هم بزارم و بگم چه تفاوت هایی دارن، یعنی یک طرح با ویترای رو که هم خودم کار کردم و هم یک نفر دیگه، کنار هم قرار بدم، این جوری خودشون به این نتیجه میرسن که کار من با ظرافت بیشتری انجام شده. نمی دونم درسته با نه ولی خواستم مطرحش کنم و راهنمایی بگیرم از شما

        1. یا مثلا بعضی وقتا مثلا دندون پزشکا یه عکس میزارن مین بگید این دندون طبیعیه یا کار ماست چیزای این مدلی خیلی جوابه

  14. سوال دو:
    بازی هزارتو خیلی برا ایران آنلاین جوابه ..
    قشنگ میشه رویدادها رو شبیه سازی کرد..
    میشه هر شاخه ای رو بست داد و خط فکری هر حزب و دسته ای توش کامل تبیین کرد . با این روش که راه اصلی و ما نشون نمیدیم بر حسب فکت ها و اسناد خودشون میتونن واقعیت درست رو پیدا کنن .
    حتی میشه با این بازی چقدر سواد رسانه ای یاد داد…

  15. سوال اول روز هفتم
    تو کسب و کار ما یک سری فیچر هست که کاربر اگه اطلاع داشته باشه بیشتر مشتاق میشه برای ثبت درخواست مثلا خدمات ۷/۲۴ که تو حوزه رایانه ای اصلا تا الان وجود نداشته و همینطور پر کیس بودن یعنی اینکه چاپگر اگه خراب باشه و کارشناس تشخیص بده تعمیر زمان زیادی طول میکشه یک چاپگر موقت به کاربر می دهد تا چاپگر خودش تعمیر شود و چنتا فیچر دیگه که هنوز سکرته

  16. سوال دوم روز هفتم
    به نظرم برای کافه ای که قسمت گیم بازی کردن داره از چند روش میشه استفاده کرد
    اول اینکه پیج اینستاگرام فعال باشه که حالت لایو وقتی بقیه دارن بازی می کنن یک بازی نشون بده و بقیه بببینن و آشنا بشن و هم اینکه تو استوری ها و پست ها بازی ها معرفی کنه که از جذابیتش بیشتر اطلاع داشته باشن
    روک بگم این مشکل منم داشتم احساس می کردم بازی سخته و خسته کننده ممکنه برام بشه
    و مثلا تو تجربه اولی که باهات اومدم کافه برای بازی یه خورده این حس پیش اومد برام چون تنوع بازی‌ها زیاد بود و شناخت من کم و نتونستم همه توضیحات کامل متوجه بشم
    و همچنین داخل کافه می شه یه سری بروشور هایی درست کرد با توضیحات بازی‌ها و روی میزها گذاشت که مشتری های عادی هم که اومدن چیزی بخورن نظرشون جلب کنه و شاید دفعه بعدی برای بازی اومدن

  17. سوال اول
    فکر ميکنم شهروندان با تنوع خدمات و گستردگی خدمات شهرداری آشنا بشن بیشتر اعتماد میکنن و مشارکت بالا میره
    سوال دوم
    مثلا از این هزار تو ها برای رسیدن به توسعه، هوای پاک گ خیلی چیزا استفاده کرد

  18. در حوزه ادبیات و شعر، کتاب‌های ارزشمندی هست که کسی نمی شناسه و شناخت این افراد قطعا مطالعه کتاب هایشان را به دنبال دارد

  19. مثلا همون بازی ماروپله که سوالاتش درمورد کتابهای نشر خودمون باشه و با جمع آوری امتیاز تخفیف و یا هدیه بگیرند

  20. روز ۷ سوال ۱ :
    من کارم فروش و عرضه صنایع دستی سرامیکی و لوکسه دوست داشتم مشتری هام بدونن که اگر محصولی گرونه من گرون فروش نیستم بلکه اون کار رو گرونتر خریدم و حتی ممکنه به خاطر گرونی بیش از اندازش درصد سودم رو هم کمتر کنم .
    و دوم اینکه کیفیت کار کارخونه ای با کار دست ساز و حتی کاری که با قالب ساخته میشه فرق داره و کاری که تمام دستساز باشه هر چقدرم که کوچیک باشه زمان و انرژی بیشتری میبره .
    روز ۷ سوال ۲ : به نظر من تو زمینه کاری من میتونم دو تا عکس شبیه به هم از دو تا محصول با کیفیت متفاوت بذارم توی یه پست اینستاگرامی و از مخاطبام بپرسم که به نظرتون چه فرقی بین این دو تا محصوله و اینجوری اونایی که فرق رو میدونن و اطلاعات کافی دارن تو این زمینه وشاید حتی خود تولید کننده محصولات میان و بقیه مخاطبام رو به چالش میکشن و من میتونم از بیرون رینگ بگم لنگش کن

  21. جواب ۱ روز ۷:
    توی کاری که خودم دارم شروع میکنم (که راجع به BI یا هوش تجاری هست) دوست دارم به آدم ها یاد بدم که چقدر ساده میتونند از دل داده های خام توی کسب و کارشون اطلاعات مفید به دست بیارند. ولی نکته اصلی اعتماده. خیلی ها ترجیح میدن دیتاشون دست کسی نباشه حتی یه قیمت این که چیزی هم از توش پیدا نکنند. درحالی که اگه میتونستن با ابزارهاش به راحتی کار کنند و گزارش و تحلیل بگیرن، قطعا میتونستن درآمدشون رو بیشتر کنن و اهدافشان رو اولویت بندی بهتری کنند.
    توی پروژه ای که الان روش هستم (دیجیتون) ما یه فیچر کنترل والدین داریم که به والدین کمک می کنه مدیریت کنند بچه چه کارتون هایی ببینه یا چقدر زمان از روز رو کارتون ببینه. خیلی دوست داریم که والدین این ویژگی رو یاد بگیرن، استفاده کنند و ازش بهمون فیدبک بدهند. اگه کامل بتونن از این ویژگی استفاده کنند، با خیال راحت میتونند کار بچه ها با موبایل رو مدیریت کنند و راغب تر بشن برای خرید اشتراک دیجیتون.
    جواب ۲ روز۷:
    با مسابقه و یاد دادن در حین مسابقه موافقم. مسابقه کاربرا رو درگیر سیستم میکنه. مثلا از این مسابقه ها که چند سکانس از انیمیشن های مختلف رو میذاریم که کاربرا نام کارتون رو حدس بزنن. این خودش به نوعی معرفی انیمیشن هم هست و دعوت به دیدن محتواهای جدید.

  22. جواب دوم روز هفتم-گیمیفیکیشن در کسب و کار
    باز درباره سفر مثلا اگه همین اقامتگاههای بومگردی یه نقشه مثل این هزارتو طراحی کنند که شامل راههای دسترسی و خدماتشون میشه و توی پیج اینستاشون بزارن و مثلا برای زمانی که بیشتر احتیاج به نیروی کار دارن کمپین از قبل طراحی کنند که افراد از شهرهای مختلف راههای دسترسی رو با کمترین هزینه پین کنند و نشون بدن چطور با سختیاش روبرو بشن از طرفی در طول سفر اون اقامتگاه رو منشن کنند و قرار باشه همه در یک زمان خاص به اقامتگاه برسند و به صورت آنلاین شب یلدا به فالورهاشون مراسم یلدا رو توی اون اقامتگاه نشون بدن.هم معرفی اقامتگاهه و هم افراد در شهرهای مختلف وقتی بدونن چطور میشه این مسیرو رفت و با هزینه کم تجربه متفاوت داشت براشون جذابه.

  23. جواب اول روز هفتم-گیمیفیکیشن در کسب و کار
    مثلا درباره سفر یکی از دغدغه های آدما هزینه های سفر و اقامته چیزی که دلم میخواد بقیه بدونن اینکه برای اقامت بوگردی ها با هزینه پایینتر هستند و اینکه خیلیاشون در ازای کار داوطلبانه از شما برای خوراک و اقامت هزینه ای نمیگیرند.

  24. روز 7 سوال 1:
    کارم طراحب هست (فتوشاپ), دوست داشتم بفهمن که همه میتونن فتوشاپ رو یاد بگیرن و نرم افزار خیلی ساده ای هست
    سوال 2: اینکه تفاوت تصاویر رو بگن رو کار من بیشتر تاثیر داره

  25. درود بر دوستان عزیز
    من برای کار پایان ترم باید یه بازی ویژه بیماران NA طراحی کنم که ترجیحا یه بخشی از بازی فیزیکی و پر هیجان باشه که به صورت حضوری و گروهی برگزار بشه و بخش دیگه غیرحضوری و از طریق اپلیکشن و سایت.پیامک یا هر چیز دیگه ای که در نهایت به بهبود سلامت روان این افراد(از طریق افزایش اعتماد به نفس و امیدواری و توانمندی فردی کسب مهارت جدیدو …)کمک بکنه.قطعا نظرات و پیشنهاداتتون خیلی برام ارزشمنده

      1. سوال ۲ روز ۷ :
        برای کسب و کار من مقایسه ی تصویر بیشتر بدرد میخوره اما نه ب اونصورت
        اینجوری که مقایسه ی دو استارتاپ مشابه باشه . مقایسه بین استارتاپ اصلی و نمونه ی ایرانیش اگه وجود داره .
        این باعث میشه نقاط ضعف و کمبود ها رو بهتر درک کنیم .

      2. هیچ سوالی روز ۷ :
        برای بازی های تو کافه یه کافه ای که من و دوستام زیاد میریم اینجوریه که یه مسئول بازی داره و میاد بازیو یاد میده بعدشم میشینه یه دست باهامون بازی میکنه خیلیم باحاله و شوخی میکنه کلی خوش میگذره
        بنظرم این بهترین کاریه که میشه کرد برا آموزش بازی ها

  26. سوال ۱ روز ۷ :
    خب کسب و کار من که پیج تولید محتوا درباره اینشورتک هستش و من دوس دارم دنبال کننده هام که اکثریت تو کار بیمه هستن ، متوجه شن که چه فناوری هایی هست و چه کمکی میکنه و اینکه این فناوری ها در شرکت های بیمه ی جهان چقدر استفاده میشه و چه ایده هایی میشه برای استارتاپ تو این حوزه داشت .

  27. سوال 1 روز 7: ما تابلو درست میکنیم بهش فکر نکرده بودم اما فکر کنم یه سری هستن که نمیدونن فقط ست های آماده نیست که میتونن بخرن و ما براشون با سلیقه ی خودشون ست میچینیم یا اینکه رایگان طرح موردنظرشون رو طراحی میکنیم و به قیمت تابلوهای خودمون بهشون میدیم…

    سوال 2 روز 7:هزارتو فکر کنم بد نشه…هم مسابقه میشه هم به ما کمک میکنن…مثلا چنتا تابلو تکی میذاریم تو مسیر ( تو مسیرای اشتباه هم تابلوهای اشتباه هست) باید تابلوهای تو مسیر رو جمع کنن و باهاش ست بچینن و قشنگترین چیدمان برنده میشه و طرحش تو پیج قرار میگیره…
    یه ایده هم اون اول به ذهنم رسیده بود از بازی پی شوم که بگیم مشتری ها برن تابلوهارو ببینن…بعد ست درست کنن…ما هم بذاریم نظرسنجی کنیم و به مسخره ترین ست که بی ربط ترین تابلوها توش باشن و بدترین چیدمان رو داشته باشه جایزه بدیم…با دوتا هدف: یکی اینکه مردم برن با دقت همه طرح ها رو ببینن بعدی هم اینکه با این کار چه شرکت کنن چه تماشا کنن اسم ما تو ذهنشون می‌مونه

  28. روز 7 سوال 1 دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار
    یه بار من یه پیش فاکتور فرستاده بودم برای یه مشتری،(بعد از اینکه پروژه رو داده بودن به یه شرکت دیگه) یه روز داشتم باهاشون صحبت میکردم متوجه شدم یکی از دلایلشون این بود که اون یکی شرکت هزینه های پروژه رو به ریز و جزئیات بهشون داده بود
    گرچه اینا نرفته بودن بخونن ببینن چی هست این جزئیات ولی دیگه اون حجم زیاد مدارک حس بهتری بهشون داده بود
    و دوست داشتم بدونن ما هم همه اون پروسه رو داشتیم اما دیگه لازم ندیده بودیم کیلویی مدرک بفرستیم ولی خب حال نداشتم بهش بگم

    1. چه جالب !البته همین ریزه کاریا توی کارای بی تو بی مهمه و اعتماد میاره
      ما یه رفیقی داشتیم میرفت از همه جا پروژه میگرفت بعد یجایی که من 1 سال باهاشون جلسه گذاشتم و پروپوزال دادم و نشد کار کنم رو طرف توی یه هفته ازشون پروژه گرفت! گفتم تو چیکار میکنی مگه! بعد پروپوزالی که فرستاده بود رو دیدم نزدیم 90 صفحه رنگی نوشته بود بعد یه چرت و پرتایی نوشته بود که نگو !یعنی مثلا داستان نوشته بود بی ربط! ولی فت اینا به ینجور چیزا اهمیت میدن مثلا رنگی بودن خیلی مهمه تعداد صفحات خیلی مهمه!

  29. روز ۷ و سوال ۱‌..آقا دیدیم‌ همه‌ دارن‌ کافه‌ میزنن‌ ماهم‌ بریم‌ کافه‌ بزنیم
    و سوال ۲‌..اون‌ بازی خم‌ و پیچ‌.مخصوصا اونجاش‌ که طرف‌ مسیر رو کلی میره ولی بعدش‌ میبینه‌ بُن بسته‌…

  30. روز 7 سوال 2
    این روشها من رو بیشتر گمراه میکنه، یعنی درگیر جزئیاتم میکنه و نمیزاره اون تصویر اصلی رو ببینم
    البته شاید مقصر طراحه که میاد هدفش رو در قالب تصویر اصلیه میگنجونه
    مثلا دومینو رو دیدی که وقتی از بالا نگاهش میکنی مثلا یه نوشته یا یک شکل خاص قشنگی داره
    حالا تو اکثر این هزارتوها طراح میاد مفهومش رو اینجوری پیاده میکنه در صورتی که باید متوجه باشه من یکی از اون دومینوهام که قدرتی برای دیدن تصویر بزرگ نداره
    حالا راه حلش چیه
    تو دومینوهای جذاب یه سری مهره ها هستن که نقشای اصلیو دارن میتونه منو یکی از اونها درنظر بگیره

  31. سوال2 روز 7
    به نظرم یه بازی ماجراجویانه که آخرش به یه کد تخفیف برسن کاربرا میتونه جالب باشه، مثله همون هزار تو های مسخره!!

  32. سوال یک روز هفت : موردی ک دوست دارم از کارم در آینده کسی بدونه اینه ک نیروهامون همه زنان سرپرست یا نیازمند ب محیط کار ایمن هستن و آموزش آنها کاملا توسط تیم انجام گرفته

  33. سوال دو روز هفت: مثلا ب خانواده ها بگیم ب ازای هر n ثبت نام فلان تعداد بچه ای ک از قشر ضعیف و نیازمند همین آموزش ها هستن ثبت نام می‌کنیم بعد عکس گروهی اون بچه هایی ک پول دادن ثبت نام کردن و اونهایی ک ندادن کنار هم میزاریم و خانواده ها میبینن همسن بچه های خودشونن و حس رضایت انجام کار خوب بهشون دست میده و دوباره واسه دوره بعد مراجعه میکنن

  34. خارج از سؤال‌ها من سایت شما رو از چندین ماه پیش داشتم و گاهی مطالبتون رو میخوندم ی بار فایل رو خوندم و گفتم نمیام ولی شما سه تا چیز جلو ما قرار دادید ک دوباره بیایم
    ۱ نیاز ب پیش زمینه نیست
    ۲ رایگانه ( امکان شرکت تو دوره های با هزینه بوجود میاد)
    ۳ اشتباه کردن تو پاسخ باعث یادگیری میشه

      1. گفتم حتما درمورد نرم افزار و چیزای مربوط بهش هست که سر در نمیارم ولی بعد دیدم این طور نیست

  35. سوال 1 روز هفتم:
    کار مورد علاقه من که به زودی بهش میرسم، آموزش و تدریس هست اما به روشهای جدید. در واقع کلاسهای درس گیمیفای شده یا استفاده از گیمیفیکیش در آموزش هدفمه.
    قطعا موردی که من دوست دارم بقیه دربارش بدونن تفاوت یادگیری سنتی و مدرن هست.
    وقتی یه سری روانشناسا رو میبینم که میگن روشهای جدید خیلی بده و روشهای سنتی بهتر جواب میده، حرررررص میخورم. اخه کجا دیدین بیست نفر بشینن یه نفر براشون صحبت کنه یادگیری بهتر و بهینه تر هست تا وقتی که شخص منفعل نیست و خودش داره با رغبت و میل شخصی یاد میگیره؟

      1. نمونه ایرانی شاید نباشه، ولی قطعا خارجیش هست و زیاد هم هست.
        به نظرم اینکه بدون اطلاعات نظر میدن خیلی بده چون اینجوری ذهنیت عموم رو هم خراب میکنن

  36. سوال 1 روز 7:

    اول دوست دارم همه بدونن که حتی شبیه آموزش‌های فیلم بساز رو جای دیگه‌ای نمی‌شه پیدا کرد! مگه مدرسه فیلم لندن و دانشگاه هنر ملبورن! چه به لحاظ شیوه و ساختار و چه به لحاظ به‌روز بودن!
    چون خود ما هم بابت این آموزش‌ها هزینه و وقت بسیار زیادی رو گذاشتیم و برای جمع آوری چند ساله داریم کار می‌کنیم
    دوم بدونن که پشتیبانی ما همیشگیه و ضمانت 100 درصد عدم رضایت داریم، نوشتیم توی صفحات محصول ولی بعضی‌ها نمی‌بینن با اینکه تمام عرض هستش

  37. سوال 2 روز 7:

    مسابقه توی اینستاگرام زیاد برگزار می‌کنیم (Quiz) اما تهش به کد تخفیف منتهی می‌شه که گفتین درست نیست و خودم هم بهش فکر کردم که واقعا حق با شماست و من چرا باید زحمت و اعتبارم رو با تخفیف داغون کنم

    اما تو فکر این هستم که دوره آنلاین برگزار کنم، مخاطب یه فایل ویدیویی بگیره و یه برگه آزمون و یه برگه دوره با هر فایل ویدیویی؛ ویدیو رو که دید چندتا سوال برگه رو توی جایی که مشخص می‌کنیم جواب بده و بعد از هر چند جلسه یه وبینار برگزار کنیم که سوال و جواب هستش و نمی‌دونم البته فعلا

    پی‌نوشت: سینما 200 سال پیش کجا بوده آخه!؟ (در ادامه اون جواب من که گفتی جوابم ضعیفه! من کینه به دل گرفته بودم الان خنک شدم D: )

  38. سوال ۱ روز ۷
    اولین چیزی که یادم اومد مربوط به دانشگاه بود،من جدیدا فهمیدم دانشگاهمون تبادل دانشجو با کشورهای دیگه همراه با کمک هزینه داره ،
    که شرطش معدل ۱۸ به بالاست ،فقط به این فکر میکردم اگر که دانشجو ها از اول اینو میدونستن چقدر بیشتر درس میخوندن

  39. جواب ۱ روز ۷ گیمیفکیشن در کسب و کار:

    اصولا صنعت رستوران داری خیلی برام جالبه، همیشه در فکرم بوده که یک رستوران داشته باسم فقط غذاهای محلی ایران رو داشته باشه تا هم‌ مردم دلی از عذا در بیارن هم با غذاها و فرهنگ شهر های دیگه اشنا بشن
    مخصوصا دوست دارم که با این کار مردم به تقاط دور افتاده ایران‌ مثل خوزستان بیشتر علاقمند بشن

  40. جواب ۲ روز ۷ گیمیفکیشن در کسب و کار:

    از اون‌مثال تفاوت عکس ها استفادع میکنم، مثلا دوتا عکس غذا میذاریم میگیم کدوم ایرانی ه کدوم خارجی بعد هرکی تونست انجام بده یک شب رستوران مهمون ماست
    بعد جالبی ش اینکه قراره ما غذاهامون یک‌جوری مدرن گارنیش کنیم که طرف فرق خارجی و ایرانی رو نفهمه و اینطوری در ذهن ش خلاقیت و مدرن بودن تداعی بشه

  41. سوال اول:
    از اونجایی که تازه وارد محیط ساخت محتوا در زمینه بازی شدم به عنوان یک گیمر و همچنین برنامه نویس بازی ترجیح دادم که بیننده هام رو با سبک های مختلف بازی اشنا کنم و این آموزش طراحی بازی رو به اون ها آموزش میدم تا هم برای خودم بمونن و هم دیگران با اموزش دیدنشون بیشتر ترجیح میدن که یه استریمر با دانش بازی رو دنبال کنن.
    سوال ۲:
    توی تبلیغات پیج ایستام ترجیح دادم که از اون بازیای ساده و یک مسابقه استفاده کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب